لزوم افزایش بودجه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران

در دیدار رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران بر تقویت بودجه سازمان فاوا و تخصیص ردیف‌های اختصاصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مناطق و ستاد تاکید شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در دیدار احمد صادقی با هادی محضرنیا، سرپرست سازمان فاوا با اشاره به برپایی شش جلسه کمیته هوشمندسازی برنامه چهار ساله چهارم شهری، اقدامات این کمیته را تشریح و نسخه اولیه احکام هوشمندسازی را ارائه کرد.
محضرنیا با اشاره به فصل تعیین برنامه‌ها و بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۲، گزارشی از وضعیت برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان فاوا ارائه کرد و با طرح برنامه‌های ۶ ماهه دوم سال، نقطه نظرات تخصصی در این جلسه مطرح شد.
همچنین در این جلسه، سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران به تشریح اقدامات فنی این سازمان در زمینه‌ی ارائه خدمات الکترونیک شهرداری تهران در پنجره ملی خدمات الکترونیک دولت هوشمند و درگاه ملی مجوزها پرداخت.
گفتنی است در این جلسه محضرنیا جدیدترین اقدامات صورت‌گرفته در خصوص به‌روزرسانی سامانه شفاف و برنامه‌های آن را ارائه کرد.
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه از نکات مثبت عملکرد سازمان فاوا برای پیشبرد برنامه‌های‌ جاری و اقدامات انجام شده، تقدیر کرد.
صادقی با تاکید بر این‌که سازمان فاوا باید تلاش بیشتری برای تحقق اهداف هوشمندسازی و سامانه شفافیت انجام دهد، خاطرنشان کرد: سازمان فاوا باید به‌دنبال پیاده‌سازی تحولی اساسی در این سامانه باشد و اطلاعات با سرعت بیشتری به‌روزرسانی شده و در اختیار مردم و افکار عمومی قرار گیرد.
این عضور شورای اسلامی شهر تهران به تجربه‌ی سازمان بحران در خصوص تقویت بودجه مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: در این حوزه با همکاری شهرداری و شورای شهر، در هنگام تصویب بودجه، ردیف‌های اختصاصی در مناطق و ستاد تعیین شد که تحت مدیریت سازمان بحران باشد و این مدلی است که باید برای تقویت بودجه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر تقویت بودجه سازمان فاوا باید در مناطق و ستاد هم بتوانیم به‌طور جداگانه تخصیص‌هایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشیم اما این بودجه باید با نظارت فنی و مدیریت سازمان فاوا تخصیص داده شود.
گفتنی است در راستای سرعت بخشیدن به اقدامات شهرداری تهران برای پیگیری وضعیت ارائه خدمات الکترونیکی در درگاه ملی مجوزها، مقرر شد هر دو هفته یک بار، جلسه پیگیری تحت مدیریت کمیته شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران برگزار شود.

انتهای پیام 

۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 27673

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =