تصادف جاده‌ای در اربعین امسال ۵۰ درصد کاهش داشت/قدردانی از فعالیت‌های شبانه‌روزی شهرداری تهران در اربعین ۱۴۰۱

استاندار ایلام با اشاره به خدمات‌رسانی دستگاه‌های مهم کشور از جمله شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی گفت: با تامین زیرساخت‌های مناسب امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادف جاده‌ای در این استان بودیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق، حسن بهرام نیا استاندار ایلام عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی در شهرداری تهران به همراه علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق که به میزبانی شهرداری منطقه پنج برگزار شد، اظهار کرد: اربعین امسال با حضور و تلاش خدمتگزاران واقعی نظام، شکل ویژه‌ای به خود گرفت و رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند که اربعین امسال به لحاظ نظم و امکانات و امنیت زائران بسیار متفاوت بود.

وی افزود: شهرداری تهران نیز با حضور و تلاش بیش از یک هزار نیرو در مرزهای استان ایلام خدمات ویژه‌ای ارائه کرد و منجر شد که زائران در حوزه حمل و نقل با کمترین معطلی روبرو شوند.

استاندار ایلام ادامه داد: در سال‌های گذشته زائران ساعت‌ها منتظر وسیله تردد بودند اما امسال میانگین معطلی زائران حدود نیم ساعت بود.

به گفته وی، برخلاف سال‌های گذشته دو طرفه بودن مسیرهای منتهی به مهران به واسطه چهاربانده کردن راه‌های موصلاتی تا پایان اربعین، تامین آب پایدار بهداشتی، سیستم دفع فاضلاب، افزایش پارکینگ‌ها، کاهش سرقت، کاهش میزان تلفات جاده‌ای و تصادفات، مدیریت اصولی تردد و حمل و نقل جاده‌ای دورن و برون شهری، تامین امنیت، خدمات گسترده بهداشتی و درمانی، عدم معطلی زائران در پارکینگ‌های عمومی مدیریت اربعین امسال را پررنگ‌تر کرد.

وی با بیان اینکه اربعین خالق زیبایی‌های بیشماری از حضور پرشور خادمان اربعین بود، افزود: به برکت عنایت امام حسین و اهل بیت (ع) هیچ موردی از تلفات گرمازدگی حتی در عراق گزارش نشد و با توزیع گسترده آب سرد و یخ، ایجاد اتاقک‌های سیار سردکن، سیستم‌های خنک کننده و حضور نیروهای درمانی از بروز حوادثی چون گرمازدگی زائران جلوگیری شد.

علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به تاکیدهای مدیریت شهری مبنی بر خدمت رسانی حداکثری به زائران اربعین حسینی گفت: امسال بیش از ۲ هزار و۵۰۰ پاکبان با بیش از ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات در بخش‌های مختلف خدمات شهری خدمات وسیعی به زائران ارائه شد.

وی افزود: این خدمات موجب شد که سطح رضایت زائران افزایش یابد و باید این خدمات در سال‌های آینده با امکانات و توان بیشتری ارائه شود.

در ادامه احسان شریفی شهردار منطقه پنج نیز  بیان کرد: شهرداری مناطق پنج و ۱۱ به عنوان معین مناطق ۲۲ گانه تهران انتخاب شدند و در طول حدود یک ماه در استان مرزی ایلام خدمات گسترده‌ای به زائران ارائه شد.

وی اظهار داشت: بر اساس تجربیات گذشته در مرز مهران و با همفکری و هم افزایی ایجاد شده با برگزاری ده‌ها جلسه کاری و هماهنگی با مقامات عالی ستاد اربعین کشور، شهردار تهران و استانداری ایلام با حضور در پایانه مرزی مهران اقدام به آماده‌سازی فضای مناسب خدمتگزاری کردند.

شریفی ادامه داد: شهرداری منطقه پنج در ایام اربعین با حدود ۳۱ دستگاه تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین خدمات شهری به نظافت و جمع آوری زباله های محدوده مرز مهران پرداختند.

به گفته شهردار منطقه ۵؛ جمع آوری بیش از ۱۰ تن زباله، استقرار ۳۱۵ مخزن جمع آوری، فعال سازی و آماده‌سازی ۴۵۵ چشمه سرویس بهداشتی، استقرار چهار دستگاه مه پاش و معطر، دو دستگاه یخ ساز، هشت دستگاه اسفند دود کن، دو تلویزیون بزرگ شهری، فعال سازی اتاق مادر و کودک و خدمت به بیش از دو هزار نفر از زائرین مادر در کنار توزیع بیش از ۶۰ هزار بسته پذیرایی و ۴۰ هزار بسته فرهنگی و استقرار ۴۵ نیروهای شهرداری منطقه پنج تنها بخشی از اقدامات منطقه پنج طی این مدت در مرز مهران است.

استاندار ایلام در پایان این مراسم از شهرداران مناطق ۲، ۵، ۱۱ و شهردار سابق منطقه ۱۵ به لحاظ ارائه خدمات رسانی مناسب در این استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 27694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =