۲۰ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده سکونت دارد

در جریان اجرای طرح خدمت در منطقه ۱۷، جمعی از اعضای شورای شهر تهران از این منطقه بازدید کردند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، سیدمحمدفیاض مدیر کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان ها و مناطق و حجت الاسلام آقامیری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با حضور در منطقه ۱۷ به همراه رضا شنگی شهردار منطقه، معاونین، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران شهری از نزدیک از فعالیت ها، خدمت رسانی و اجرای پروژه های مختلف در راستای اجرای طرح خدمت در سطح منطقه بازدید کردند.
با توجه به اینکه اجرای برخی فعالیت های عمرانی به صورت شبانه روزی و تا پاسی از بامداد انجام می گرفت، برخی از این بازدیدها به صورت شبانه و حین انجام فعالیت های عمرانی و اجرای پروژه های تراش و روکش آسفالت در محلات مختلف منطقه انجام گرفت که شهردار منطقه و معاون فنی و عمرانی منطقه در حین بازدید به ارائه گزارشی از فعالیت ها و خدمات انجام شده طی اجرای طرح پرداختند.
عباسی پس از بازدیدهای چندساعته از سطح منطقه، در نشستی صمیمی با شهردار، معاونین و شهرداران نواحی سه گانه منطقه گفت: مردم منطقه مردمی هستند که باید به هر طریق در خدمت آنها بود. ۷ درصد بافت شهر تهران فرسوده است که ۲۰ درصد جمعیت تهران، در این ۷ درصد قرار دارند.

وی افزود: با توجه به اقدامات و خدماتی که در اجرای طرح خدمت در سطح منطقه انجام شده است باید هم خوشحال و هم شاکر خداوند باشید. در این طرح کارهای بزرگی انجام شده است که یکی از آنها پروژه آسفالت ریزی بوده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به حجم و میزان فعالیت های عمرانی و آسفالت ریزی در سطح منطقه، منطقه تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است که جای سپاسگزاری دارد و این نشان دهنده شجاعت شهردار و شما است که آن را دنبال و اجرا کردید.

وی با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی در سطح منطقه اظهار کرد: از فرصت های خوبی جهت اجرای پروژه های عمرانی استفاده کردید، چراکه اگر آسفالت ریزی یک ماه دیگر انجام می شد، فایده نداشت و هزینه ای برای بیت المال می شد، چون در فصل سرما امکان رعایت استانداردهای آسفالت ریزی وجود ندارد.بنابراین زمان خوبی برای اجرای پروژه آسفالت ریزی انتخاب کردید و حسن کار به این بود که به صورت رفع تکلیف این کار را انجام ندادید و توجه به مرمت انهار و شیب معابر نیز شده است که نکته بسیار مهمی است و از آنجایی که کار به شکل بنیادین انجام شده، جای تشکر دارد.
وی خاطرنشان کرد: قدردان زحمات همه شما هستم، چراکه کار بسیار بزرگی انجام شده است، به خصوص در زمانه ای که دشمن تلاش می کند همه مشغول حواشی باشند و عقب ماندگی ایجاد شود.

گفتنی است طرح خدمت از ۳۰ مهرماه در سطح نواحی سه گانه منطقه ۱۷ آغاز شده و تا ۶ آبان ماه ادامه داشت. اجرای این طرح با هماهنگی و اتحاد و همدلی تمام دستگاه های اجرایی و خدمت رسانی منطقه انجام می شود. طی یک سالی که از مدیریت جدید شهری منطقه می گذرد، گام های تحولی بسیاری در سطح منطقه برداشته شده است. با اجرای این طرح بیش از پیش تحول خدمت رسانی در حوزه های عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری ادامه خواهد داشت. در این طرح با تراش و روکش آسفالت به صورت مکانیزه، نیمه مکانیزه و دستی بیش از ۱۲۰ معبر اصلی و فرعی نوسازی و مرمت خواهند شد.
طی چند روز گذشته بالغ بر ۴۲۰ هزار متر مربع از سطح نواحی سه گانه منطقه با بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ تن تراش و روکش آسفالت و مرمت و نوسازی شده است که این خدمت به گفته شهروندان منطقه تحولی در سطح منطقه ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 27767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =