تکمیل رینگ گردشگری جنوب پایتخت در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ در بازدید از ظرفیت ها و پروژه های اجتماعی و فرهنگی باب الرضای تهران گفت: باتوجه به پتانسیل های خوب موجود و بهره گیری از ظرفیت های تاریخی و باستانی منطقه، رینگ گردشگری جنوب تهران را تکمیل می کنیم.

به گزارش شهر ‌و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، رضا شرفی شهردار منطقه در بازدید از ظرفیت ها و پروژه های فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه فضاهای فرهنگی خوبی دراین منطقه وجود دارد، افزود: بوستان های فرامنطقه ای، دسترسی به بزرگراه ها و وجود اماکن تفریحی و تاریخی چون کوشک امیرسلیمانی، بستر فرهنگی مناسبی برای برنامه ریزی و احیای فرصتهای گردشگری منطقه فراهم کرده است که با هماهنگی میراث فرهنگی و ستاد گردشگری این اماکن احیا و جاذبه های گردشگری منطقه را معرفی می کنیم.

او با اشاره به ایجاد یاورشهر ۱ و ۲ در این منطقه ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه آسیب های اجتماعی منطقه طی یکساله دوره مدیریت شهری تهران انجام شده است که باید هدفمند با همکاری بهزیستی، مراجع قضایی و نیروی انتظامی ادامه یابد.

شرفی به احیای هویت محله شوش به عنوان محله تاریخی و نخبه پرور شهر تهران اشاره کرد و افزود: آسیب های اجتماعی ویژه ای در این محله  وجود دارد که باید از اقدامات پیشگیرانه و قضایی انجام شده درآن صیانت کرد و پیوست اجتماعی فرهنگی خاصی برای احیای این محله تاریخی تهران انجام داد.

برپایه این گزارش؛ در ابتدای این برنامه شهردارمنطقه در بازار کارآفرینی خاوران حضور پیدا کرد و در جریان آخرین وضعیت این مجموعه قرار گرفت؛ همچنین بوستان پردیس بانوان؛ عمارت تاریخی امیر سلیمانی، بوستان آبی آزادگان، دریاچه آزادگان، بوستان مادر و کودک، مقبره الشهدای شهرک رضویه، یاور شهر ۱ و ۲، سوله کارآفرینی، کوه سنگی و بزرگراه شوشتری از جمله مکان هایی بود که شهردار منطقه به مدت ۵ ساعت از آنها بازدید کرد.

شایان ذکر است؛ در این بازدید رجبی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز حاضر بود و از اقدامات فرهنگی منطقه در این مکان ها گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام//

۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 27776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =