عملیات احداث نخستین بوستان محله جوادیه به زودی آغاز می‌شود

شهردار منطقه ۱۶ اظهار داشت: از سالیان گذشته تا امروز کارهای بسیاری در حوزه فضای سبز انجام شده اما همچنان شاهد پایین بودن سرانه فضای سبز در برخی از محله‌ها مثل جوادیه هستیم که باید این فاصله به حداقل برسد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سید مرتضی روحانی با اشاره به اختلاف چندده‌برابری فضای سبز در برخی محلات و مصوبات قرار خدمت با حضور شهردار تهران گفت: به همین دلیل بود که مدیریت شهری منطقه ۱۶ احداث بوستان در محله جوادیه را در دستور کار قرارداد، محله‌ای با بیش از ۷۰ سال قدمت که در غرب راه‌آهن تهران قرارگرفته و به‌دلیل بن بست بودن محله، وجود معابر کم عرض، تراکم جمعیت و بافت‌های مسکونی، از داشتن بوستان و بهره مندی از بوستان های اطراف محروم است، اکنون با تلاش‌های مدیریت شهری و تملک قالیشویی ۵ هزار ‌و ۷۰۰ متری، اهالی برای تماشای فضای سبز و قدم ­­­‌زدن زیر سایه درختان آن لحظه‌شماری می‌کنند، علاوه ‌برآن در منطقه ۱۶ به‌دلیل وجود برخی از کارخانه‌های تعطیل شده، مانند قو، چیت‌سازی و همچنین زمین‌های وسیع راه‌آهن، قرار است تحولاتی بزرگ رخ دهد.

شهردار منطقه ۱۶، اینطور ادامه داد: با توجه‌به بوستان‌های بزرگی چون بعثت، بهمن، شهید رجایی و ۱۷ شهریور، سرانه فضای سبز منطقه به حدود ۱۲ مترمربع به‌ازای هر نفر می‌رسد و در مقایسه با برخی از مناطق وضعیت مطلوب و قابل‌قبولی داریم؛ اما در محله جوادیه به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و تراکم جمعیت و کمبود زمین بایر سرانه فضای سبز محله به کمتر از یک‌مترمربع می‌رسد، ملک موردنظر درگذشته قالیشویی بود که سال‌ها فعالیت نمی‌کرد و حدود  ۵ هزار و ۷۰۰ متر مساحت دارد و در خیابان ۲۰ متری یعنی اصلی‌ترین و شاهراه محله قرار گرفته که تملک شده است، اقدامات اولیه مانند زیرسازی و پاکسازی فضا صورت‌گرفته و در روزهای آتی با حضور شهردار تهران کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.

وی تصریح کرد: حداث بوستان مطالبه  ۵۰ساله اهالی محله جوادیه است و تمامی استانداردها و ملزومات بوستان‌ها اعم از زمین‌بازی، اتاق مادر و کودک، سرویس‌های بهداشتی و... در آن پیش‌بینی‌شده است و قطعاً تلاش می‌شود فرایند اجرایی با سرعت پیش رود تا اهالی بتوانند خیلی زود از آن بهره‌برداری کنند. همچنین با توجه‌ به کمبود فضای پارک خودرو، حوالی این بوستان، پارکینگ طبقاتی زیرسطحی با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه خودرو احداث می‌شود.

شایان ذکر است جوادیه ازجمله محلاتی است که سال‌ها از داشتن فضای سبز و فضای عمومی شهر محروم بوده و ازاین‌رو با احداث این بوستان یک ظرفیت عمومی به محله افزوده می‌شود که شهروندان می‌توانند حضور جمعی و گروهی را در آن تجربه کنند.

۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 27790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =