پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه بوستان معیرالممالک در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه بوستان معیرالممالک خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه درباره عملیات احداث بوستان معیرالممالک در این منطقه با هدف افزایش سرانه فضای سبز و فضاهای عمومی گفت: باغ معیر امروزی به مساحت حدودی ۱۱۰۰ متر مربع در منطقه ۱۲ در حال مرمت و بازسازی است و محوطه‌سازی ضلع جنوبی آن در دست احداث است.

وی افزود: عملیات احداث بوستان معیرالممالک در ضلع شمالی باغ نیز در حال انجام بوده و مرمت و بازسازی جداره پیرامونی آن روبه‌اتمام است؛ همچنین عملیات بازسازی و مرمت باغ معیر تا کنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت داشته و با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

باغ معیر (باغ کیهانی) از باغ‌های تاریخی در جنوب تهران و محله سنگلج بوده که متعلق به خاندان معیرالممالک است و به دست حسینعلی‌خان معیرالممالک در دوران قاجار، آباد و احداث شد. در دوران دوستعلی‌خان نظام‌الدوله (فرزند حسینعلی خان) و سپس پسرش دوست محمدخان معیرالممالک به‌تدریج به وسعت باغ افزوده شد تا مساحت آن به سیصدهزار مترمربع رسید.

این باغ در شمال از بازارچه قوام‌الدوله و بازارچه معیر (بازارچه طرخانی امروزی) شروع می‌شد و از جنوب تا خیابان مولوی امتداد می‌یافت.

باغ معیر در دوره پهلوی کم‌کم تفکیک شد تا آنکه امروز فقط بخشی از این باغ در کوچه کیهانی واقع در بازارچه طرخانی در محله سنگلج باقی مانده است.

انتهای پیام/

۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 27838

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =