اجرای رویداد ریحان شهر در منطقه ۲

دومین رویداد ریحان شهر با حضور مدیرکل اموربانوان شهرداری تهران ، شهردارمنطقه ۲ و جمعی از مدیران شهری ،نخبگان و پتانسیل‌های منطقه۲ با هدف توانمندسازی و بهره گیری از پتانسیل کنشگران اجتماعی فعال در حوزه زن و خانواده برای تحقق حاکمیت مردم بر شهر و ایجاد و ارتقای تعلق زنان و خانواده ها به شهر آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲ مهدی صالحی شهردار منطقه گفت: ریحان شهر یکی از رویدادهای اجتماعی ارزشمندی است که با رویکر خدمت رسانی بهتر به شهروندان با بهره مندی از مشارکت بانوان اجرا می شود.
وی  بااشاره به رویکرد مدیریت شهری در توجه به روح شهر گفت:مدیریت شهری  منطقه در همین راستا آمادگی اجرای برنامه های پیش بینی شده در حوزه بانوان و خانواده  را اعلام می کند.
مریم اردبیلی،مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران  در ادامه این نشست با بیان اینکه در طرح ریحان شهر، شهرداری میزبان نیست بلکه مردم و تشکل‌های مردمی میزبان هستند، گفت: به طور معمول  این مرسوم است که  یک الگوی یکپارچه برای مسائل پیرامونی در همه  شهرها  و محلات اجرا شود ولی باید اینگونه باشد که نوآوری داشته باشیم و این نوآوری با تنوع و تکثر همراه باشد.
وی افزود: با توجه به پیچیدگی  مسائل جامعه شهری ما باید همه را درگیر فهم و حل مساله کنیم و برهمین اساس طرح  ریحان شهر به عنوان یک فرآیند بزرگ مردمی  برای  تحقق مردمی‌سازی، مشارکتی بودن حکمرانی شهری اجرا می شود.
اردبیلی با تاکید بر اینکه باید تک‌تک پروژه‌های خردمقیاس را به رسمیت بشناسیم اظهارکرد: همه آنچه در مدیریت شهری برای حل مسائل انجام می‌دهیم، باید از دل مردم و کنشگران برخیزد و مدل‌های متکثر مردمی نوآورانه محله و مساله محور خلق کنیم. مردم خلق می‌کنند و ما در تسهیل گری و ریل‌گذاری کمک می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه زنان یک ظرفیت بی‌نظیر در جامعه هستند و باید آنها را در قامت حلال مسائل بدانیم ، گفت: زنان در ساختارهای رسمی فرصت بیشتری برای نگاه به پیرامون خود دارند و بیشتر به محیط پیرامون زندگی خود می‌پردازند ونگاه فعال یک زن کنشگر به محیط پیرامونی باعث کشف و حل مسائل می‌شود. مشاهده شده است که خانم‌های یک محله با راهکار وضعیت را بهبود بخشیدند.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به تجربیات موفق مرحله اول طرح ریحان شهر که در تعدادی از مناطق اجرایی شد گفت:  فاز نخست طرح با مشارکت کنشگران اجتماعی و بانوان محلات نتایج و چشم انداز خوبی را داشت و امید می رود با فراگیر شدن این رویداد اجتماعی در منطقه ۲اتفاقات خوبی رقم بخورد که الگویی برای سایر مناطق و همچنین سایر شهرها باشد.
وی با بیان اینکه ما برای ایجاد اوج خلاقیت زنانه، تسهیل‌گری می‌کنیم، تا اتفاقی که به دنبال آن هستیم به وقوع بپیوندد، تاکید کرد: تلاش و تمرکز می‌کنیم تا طرح‌های ما در چند ماه پیش رو یک نتیجه عینی خلق کند.

انتهای پیام

۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 27881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =