شهرداران مدارس منطقه ۱۲ به دیدار خانواده شهید دانش‌آموز رفتند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲، از دیدار شهرداران مدارس این منطقه با خانواده معظم شهید دانش‌آموز (شهید دفاع مقدس) خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، سیدامیرحسین ساداتی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه روز دانش‌آموز (۱۳ آبان)، این ایام را به دانش‌آموزان سراسر کشور تبریک گفت و بیان کرد: تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، مملو از ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های دانش‌آموزان برای اعتلای میهن اسلامی بوده است.

وی دانش‌آموزان را سرمایه‌های انقلاب و آینده‌ساز فردای ایران نامید و افزود: به مناسبت این ایام و به منظور آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با حماسه‌آفرینان انقلاب،جمعی از شهرداران مدارس منطقه ۱۲ به منزل خانواده شهید دانش‌آموز، شهید محمدمهدی دهقان واقع در خیابان شهید قادری (ناحیه ۶ منطقه ۱۲)، رفتند و با خانواده معظم ایشان دیدار کردند.

گفتنی است در این دیدار سیدامیرحسین ساداتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲، حمید نظری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری منطقه ۱۲، محمد اخوان، شهردار ناحیه ۶، علی محمدی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۲، عبدالکریم عبایی، مسؤول اداره امور ایثارگران نیز حضور داشتند.

مادر بزرگوار شهید که خود مدرس و استاد تفسیر و معارف قرآن کریم بود، ضمن خوشامدگویی به مهمانان از علقه ویژه خود به این فرزند شهید با وجود داشتن سه فرزند پسر دیگر سخن گفت و با بیان خاطره‌ای از شهادت وی ادامه داد: موقع مراسم خاکسپاری پسرم، همه می‌گفتند چرا خیلی بی‌قراری نمی‌کنی و من می‌گفتم من این هدیه را در راه خدا دادم و برای همین الآن خیالم راحت است.

شهید محمدمهدی دهقان، متولد سال ۴۹ بود و زمان شهادت ۱۸ سال داشت. وی که در ۱۷ سالگی دانش‌آموز بود، به تشویق مادرش، وارد جبهه‌های حق علیه باطل شد و سال ۶۷ در دروندی عراق به درجه والای شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 27905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =