برگزاری اولین لیگ بازی ویژه افراد دارای معلولیت در منطقه ۱۲

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ‌۱۲ از برگزاری اولین لیگ بازی‌های افراد دارای معلولیت در این منطقه با هدف افزایش نشاط و ارتقای سلامتی برای آنان خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیرحسین ساداتی گفت: با توجه به اهمیت موضوع بازی و نشاط به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شهروندان، به‌ویژه شهروندان دارای معلولیت، اولین لیگ بازی‌های افراد دارای معلولیت در سالن پایگاه مدیریت بحران منطقه منطقه ۱۲ به اجرا درآمد.

وی با تأکید بر تأثیر بازی و فعالیت بدنی در ایجاد روحیه و شادابی دراین‌باره توضیح داد: لیگ بازی‌های افراد دارای معلولیت با حضور ۷۰ نفر از اعضای کانون افراد دارای معلولیت از جمله کم‌بینا، کم‌شنوا، جسمی حرکتی، افراد دارای معلولیت ذهنی، سندروم داون و افراد دارای اختلال اتیسم در قالب ۶ تیم و با اجرای ۱۲ بازی به اجرا درآمد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ از تعریف ده رشته در این بازی‌ها خبر داد و افزود: این رشته‌ها شامل پرتاب حلقه، شوت دروازه با پا، توپ و سنگ، تنگه‌توپی، پرتاب توپ داخل سبد، دوی زیگزاگ، رینگ‌بال، فریزبی، طناب‌زنی و شوت دروازه گلبال بود.

گفتنی است اداره سلامت منطقه، پس از انجام هر بخش از رقابت‌ها در منطقه به نفرات برتر از مقام اول تا سوم جوایزی اهدا کرد.

در روزهای آتی نیز نفرات اول هر تیم در مرحله نیمه‌نهایی برای رقابت با نفرات برتر مناطق دیگر به رقابت خواهند پرداخت و مراسم اختتامیه و رقابت‌های پایانی افراد منتخب مناطق ۲۲گانه در یکی از بوستان‌های شهر تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 27944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =