افزوده شدن ۴۶۰۰ متر به طول شبکه آب‌های سطحی تهران

مدیرعامل شرکت خاکریز آب گفت: امروز و با با بهره‌برداری از ۵ پروژه شبکه آب‌های سطحی ۴۶۰۰ متر به طول شبکه آب‌های سطحی پایتخت افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سیدمهدی پورهاشمی در آیین بهره برداری از ۵ پروژه توسعه و نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی که امروز -۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱- انجام شد، گفت: امروز ۵ پروژه نگهداشت و توسعه شبکه مدیریت آب های سطحی در شهر تهران به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه لشگری- مخصوص افزود: ۷۱۱ متر لوله رانی انجام شده است و کل پروژه ۸۶۲ متر است. امروز نیز از ظرفیت جمع آوری و هدایت آب های سطحی باند کندرو شمالی بزرگراه شهید لشگری با استفاده از کانال احداثی با لوله پلیمری به قطر ۱۸۰۰ میلیمتر در طول ۸۶۲.۴ متر حدفاصل خیابان سوم تا پل کن افتتاح می شود.

مدیر عامل شرکت خاکریز آب ادامه داد: پروژه دوم رفع مشکل کمبود ظرفیت و ساماندهی کانال سیل برگردان غرب در محدوده پل آریافر و تکمیل اجرای رسوبگیر جلال آل احمد تقاطع خیابان جلال آل احمد و خیابان شهید آریافر به طول ۴۷۱ متر است.

وی بیان کرد: پروژه رفع مشکل کمبود ظرفیت و ساماندهی کانال سیل برگردان غرب در محدوده بازارچه نصر نیز با هدف مرمت و بازسازی کانال سیل برگردان غرب در محدوده بازارچه نصر به طول ۸۳۵ متر به بهره برداری می رسد.

پورهاشمی چهارمین پروژه شبکه مدیریت آب های سطحی را کانال قلقلی دانست و یادآور شد: پروژه عملیات اجرایی ترمیم و مرمت مجاری شبکه اصلی لوله ها و کانال های سرپوشیده آب های سطحی در حوضچه آبریز مرکزی تهران یا همان قلقلی به طول ۶۳۱ متر است.

وی پنجمین پروژه امروز را سرپوشیده کردن نهر ضلع شرقی خیابان فدائیان اسلام معرفی و تاکید کرد: سرپوشیده کردن نهر ضلع شرقی خیابان فدائیان اسلام حدفاصل میدان شوش تا پل بعثت شامل اجرای دال بتنی بر روی کانال به طول ۸۵.۵ متر و تهیه و نصب ۱۰۵ عدد دریچه بازدید و آبرو در طول مسیر مجموعا ۱۸۰۰ متر طول این پروژه است.

مدیرعامل شرکت خاکریز آب در ادامه گفت: در مجموع ۴ هزار و ۶۰۰ متر به شبکه آب های سطحی اضافه می شود که در این میان هزار و ۳۳۳ متر توسعه ای و مابقی نگهداشتی است.

پورهاشمی افزود: شهرهای بزرگ با شریان های بزرگ شناخته می شود؛ در معاونت فنی در کنار بزرگراه ها و مترو شرکت خاکریزآب زیرساخت های پروژه های عمرانی را ایجاد می کند که اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/

۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 28029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =