اعلام درصد تخفیف عوارض شهرسازی

در یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی در یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی با اشاره به اعمال ۴۰ درصد جایزه خوش حسابی در مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری اظهار کرد: تصمیم بر این شد که از ۱۵ آبان تا ۱۴ آذر ۴۰ درصد،  ۱۵ آذر تا ۱۴ دی ۳۵ درصد، ۱۵ دی تا ۱۴ بهمن ۳۰ درصد، از ۱۵ بهمن تا ۱۴ اسفند ۲۵ درصد و از ۱۵ اسفند به بعد حالت عادی ۲۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در بررسی مشترک در کمیسیون های شهرسازی و برنامه و بودجه، جدولی برای اعمال ضرایب در خصوص پیشنهاد شهرداری تهران ملاک عمل قرار گرفت، یادآور شد: مبلغ عوارض تا یک میلیارد تومان ۱۰۰ درصد جدول پیشنهادی شهرداری، یک میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان ۹۵ درصد جدول، ۲۵ میلیارد تا ۵۰ میلیارد تومان ۹۰ درصد جدول، ۵۰ میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد تومان ۸۵ درصد جدول و از ۱۰۰ میلیارد تومان به بالا ۸۰ درصد جدول لحاظ خواهد شد.

عباسی تأکید کرد: در خصوص عوارض قطع اشجار و جرائم ماده ۱۰۰ ، اعضا به این نتیجه رسیدند که این دو بخش نباید شامل تخفیف شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در رابطه با عوارض قطع اشجار و جرائم ماده ۱۰۰ گفت: در این دو بخش تلاش می شود که تقسیط صورت بگیرد. این تقسیط باید بلافاصله اصلاح و به صورت لایحه و طرح در شورا تصویب شود تا بتواند به لایحه مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران کمک کند. تقسیط نیز باید بدون بهره درنظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: این اقدام به اطلاع رسانی گسترده نیاز دارد تا مردم بدانند وضعیت به چه شکل است چرا که ممکن است تمام اقشار مردم از این موضوع و اصلاحیه اطلاع نداشته باشند؛ لذا باید اطلاع رسانی به صورت شفاف و ساده انجام شود.

چمران گفت: مردم باید بدانند برای مثال ۹۵ درصد جدول به معنای ۳۸ درصد تخفیف است. باید از ۲۰ اسفند به بعد مطابق قانون عادی، عوارض اخذ شود. ارقام نیز از ۵۰ میلیارد تومان به بالا خواهد بود و عدد ۱۰۰ میلیارد تومان به بالا خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه جدول اول تغییر خواهد کرد، گفت: تخفیف ها در بازه های زمانی یاد شده به صورت ۴۰، ۳۸، ۳۶، ۳۴ درصد لحاظ خواهد شد.

گفتنی است لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی با ۱۹ رأِی موافق تصویب شد.

انتهای پیام/

۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 28088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =