نحوه ساماندهی فرآیند حمایت از ناشران، موزعین و کتابفروشان اصلاح شد

در یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طرح "اصلاحیه مصوبه ساماندهی فرآیند حمایت از ناشران، موزعین و کتابفروشان" بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سومین جلسه شورا در جریان بررسی طرح "اصلاحیه مصوبه ساماندهی فرآیند حمایت از ناشران، موزعین و کتابفروشان" با اشاره به وضعیت نامطلوب دفاتر نشر اظهار کرد: غیر از ناشران دولتی که شرایط خاصی در بهره مندی از حمایت ها دارند، به دلیل قاچاق و دست فروشی کتاب، ۶۰ تا ۷۰ ناشر ورشکست شده و شرایط بسیار بدی داشتند.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز گفت: دولت و شهرداری ها در برنامه توسعه موظف شده اند که از ناشران و مطبوعاتی که با برخورداری از مجوز رسمی در فضاهای مسکونی فعالیت می کنند، حمایت کنند.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون شهرسازی به یک نتیجه مشترک رسیدیم، گفت: ما چند قاعده را در این زمینه پیش بینی کردیم. در بحث فعالیت در ساختمان ها دغدغه درستی وجود دارد و می خواهیم تا جایی که می توانیم سکونتگاه ها را مختلط نکنیم و به گونه ای نباشد که کاربری های اداری در بافت مسکونی شکل بگیرد؛ لذا با همین نگاه ملاحظاتی پیش بینی شده که ناشران و مطبوعات جز کافه کتاب ها و چاپخانه ها در پهنه های M، R و S مشروط بر رضایت نامه کتبی مالکین مستقر شوند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بر حمایت از ناشران و فعالان حوزه کتاب تأکید کردند.

در ادامه این جلسه طرح "اصلاحیه مصوبه ساماندهی فرآیند حمایت از ناشران، موزعین و کتابفروشان" با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 28096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =