تجهیز بوستان‌های منطقه۲ به مخزن بتنی ذخیره آب

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ از شروع عملیات لوله کشی و راه اندازی مخزن بزرگ تک سلولی با هدف کمک به تأمین آبیاری فضای سبز منطقه ۲خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی اصغر طاهری بیان کرد: از آن جایی که صرفه جویی در مصرف آب ضرورتی اجتناب ناپذیر برای جلوگیری از بحران آب است این منطقه همواره با ارائه راهکارهای نوین در  مدیریت بهینه مصرف  آب سعی بر ساماندهی سیستم های آبیاری فضای سبز کرده است.

وی  با اشاره به اینکه ساخت مخازن بتنی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند مشکل تامین آب برای آبیاری را حل کند، افزود: با احداث مخازن بتنی در سطح منطقه و بهره برداری از آنها ، سیستم آبیاری فضای سبز اصلاح و صرفه جویی می شود .
وی افزود: در همین راستا  مخزن ۲هزار متر مکعبی تک سلولی در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع بلوار کوهستان خیابان گلگشت ضلع شمالی بوستان گلگشت احداث و عملیات لوله گذاری  درحال اجرا است.
طاهری در خاتمه با بیان این نکته که پروژه مخزن بتنی با هدف تبدیل سیستم سنتی آبیاری به سیستم پیشرفته اجرایی شده است، یادآور شد: در ۶ ماهه  نخست سال جاری در نواحی شمالی این منطقه ۴۵۰۰ متر لوله گذاری با هدف جلوگیری از هدررفت منابع آبی و صرفه جویی مصرف انرژی انجام شد.

انتهای پیام

۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 28106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =