از  تقدیر از شهرداری برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز تا اجرای لایحه نحوه اخذ عوارض شهرسازی از روز گذشته

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و چهارمین جلسه شورا به مباحثی همچون تمرکز سازمان استاندارد بر کیفیت تولیدات، عملکرد شرکت شهربان و حریم‌بان، عملیاتی شدن تخفیف عوارض شهرسازی از روز گذشته، لزوم بازنگری در مسیرهای دوچرخه سواری و عملکرد مثبت شهرداری مناطق ۵، ۱۸ و ۱۹ در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز پرداختند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و چهارمین جلسه شورا با تأکید بر تمرکز سازمان استاندارد بر کیفیت تولیدات اظهار کرد: وقتی تمرکز بر کیفیت افزایش پیدا کند، می تواند تأیید و تضمینی بر کیفیت بالای تولیدات باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از شهرداران مناطق ۵، ۱۸ و ۱۹ برای برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز گفت: در این راستا باید با روحیه پیشگیری اقدام شود که یک ساختمان به صورت غیرمجاز ساخته نشود که بخواهیم آن را تخریب کنیم.

بدون مماشات با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد شود

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به بازدید از شرکت شهربان و حریم بان در شنبه اخیر گفت: این شرکت به منظور ایجاد نظم و حفاظت از حریم شهر تأسیس شده و در راستای عمل به وظایف خود باید با متخلفین در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد. ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در مناطق حاشیه ای شهر تهران این انتظار را ایجاد می کند که شرکت شهربان و حریم بان به دور از هرگونه مماشات با این ساخت و سازها برخورد کند.

وی همچنین تصریح کرد: باید از امانت شهروندان در تمام بخش ها بر اساس قانون حراست و حفاظت شود؛ لذا خواستار برخورد با مافیای دست فروشان هستیم که البته آمار کمی دارد اما تأثیرات فراوانی را بر جامعه می گذارد. از هیئت دولت و وزیر کار درخواست می کنم تمهیداتی را برای اشتغال افراد غیربومی در استان های خود فراهم کند تا از مهاجرت آنها جلوگیری شود.

نجفی با بیان اینکه شرکت با استفاده از پیمانکاران، نیروی انسانی خود را تأمین می کند که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: آموزش افراد باید به نیروهای این شرکت داده شود. درست است که برخورد با تخلف مورد تأکید ماست اما باید تکریم به شهروندان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر حمایت حقوقی از شرکت شهربان و حریم بان یادآور شد: ممکن است در حین برخورد با تخلفات، پرسنل مورد ضرب و شتم قرار بگیرند و انتظار می رود که این موضوع مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری باید راهکار لازم را ارائه دهد و با قوه قضاییه، سازمان تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد. از نهادهای مربوطه انتظار داریم در این راستا با شهرداری همکاری کنند.

تقدیر از شهرداری برای پیگیری امور مربوط به کارکنان آسیب‌دیده در فتنه اخیر

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برخی همکاران در موضوع فتنه آسیب دیدند و در بیمارستان یا منزل بستری بودند که باید به وضعیت آنها رسیدگی می شد و این پیگیری از سوی شهرداری صورت گرفت که جای تقدیر دارد. همچنین درخواست می کنیم در خصوص دیگر موضوعاتی که تذکر داده می شود نیز پیگیری لازم صورت بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: ما مدتهاست پیگیر وضعیت دست فروشان هستیم اما با تغییرات پیاپی در مجموعه های مختلف، این موضوع چندان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. اگر ساماندهی را انجام دهیم و وضعیت دست فروشان به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی رسیدگی شود فشار از دوش شرکت شهربان و حریم بان برداشته می شود. فرصت را برای خدمت باید غنیمت بدانیم.

لایحه نحوه اخذ عوارض شهرسازی از روز گذشته عملیاتی شد

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نحوه اخذ عوارض شهرسازی گفت: روز یکشنبه بلافاصله جلسه ای در فرمانداری برای پیگیری فوری این موضوع تشکیل شد و با توضیحات شفاهی ما، این لایحه تصویب و از روز گذشته عملیاتی شد.

وی ادامه داد: چون دولت حقوق معوقه مهرماه را نیز در آبان ماه پرداخت می کند از شهرداری نیز تقاضا می کنیم که افزایش حقوق کارکنان را در آبان ماه اعمال و آن را پرداخت کند.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا نیز با بیان اینکه آذرماه سال گذشته تذکری در خصوص ایجاد مسیر دوچرخه سواری مطرح کردم، گفت: برای این وسیله حمل و نقل در سالهای قبل تلاش های بسیاری در فضای فیزیکی و تبلیغی صورت گرفت که مورد استقبال قرار نگرفت و در واقع یک طرح شکست خورده است. ۳۲۰ کیلومتر در شهر تهران مسیر دوچرخه قرار گرفته و متأسفانه ۳۲۰ نفر از این مسیر استفاده نمی کنند.

وی افزود: ما اعلام کردیم که بودجه در نظر گرفته نشود اما این اقدام در برخی مناطق در بودجه لحاظ شد. در منطقه ۱۳ مردم اعتراضاتی را در خصوص پارک خودروها در مسیر دوچرخه سواری و تردد موتورسواران از این مسیر مطرح کردند. شهرداری در این دوره بازبینی لازم را انجام دهد و اگر تأثیری ندارد، طرح را جمع آوری کند.

رعایت قانون در ساخت و ساز مورد توجه قرار گیرد

عضو هیئت رئیسه شورا با بیان اینکه رعایت قانون در ساخت و ساز یکی از موضوعات جدی است که شهرداری در دوره های مختلف این موضوع را خط قرمز خود قرار داده است، گفت: در یک ماه اخیر اخباری از منطقه ۵، ۱۸ و ۱۹ در خصوص این ساخت و سازها داشتیم که با همکاری شهرداران این مناطق مقابله صورت گرفت و ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق قلع و قمع شد. بنده از شهردار منطقه ۱۸ برای تخریب ساخت و ساز غیرمجاز به صورت قانونی تقدیر می کنم. این اقدام برگرفته از روحیه جهادی، انقلابی و قانون مداری است و امیدواریم عملکرد شهردار منطقه ۱۸ و همچنین مناطق ۵ و ۱۹ سرلوحه دیگر مناطق شهرداری تهران باشد.

انتهای پیام/

۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 28169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =