طرح جامع آب خام در حال بروزرسانی است/ استفاده از ذخایر نزولات آسمانی در پارک‌ها برای مواقع بحرانی

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: ۷۵۰ منبع ذخیره از نزولات آسمانی داریم که در پارک‌ها احداث شده و ۲ تا ۳ هزار متر مکعب ظرفیت دارد که باید از این آب در مواقع بحرانی استفاده کنیم تا ظرفیت‌های ما در این بخش از بین نرود.

به گزارش خبرنگار شهر، علی محمد مختاری در یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی احیا و مدیریت بازچرخانی آب با بیان اینکه سه مشاور برای طرح جامع آب خام تهران در سال ۷۱ اخذ شد، اظهار کرد: به شرکت آب و فاضلاب کمک می کنیم و دلیل آن پیش بینی هایی است که از گذشته انجام شده و در حال بروز رسانی است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه ۵۹ هکتار فضای سبز درونی و بیرونی شهر داریم، یادآور شد: در سال ۹۴ طرح جامع آب خام مجدداً ارائه شد و اعضای شورا در آن سال در جریان این طرح هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳۳ میلیون متر مکعب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود، گفت: در برنامه سال جاری در قالب تفاهم نامه با وزارت نیرو استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز به ۳۰ میلیون متر مکعب در سال افزایش خواهد یافت و ۱۴۵ میلیون متر مکعب تا سال ۱۴۱۰ استفاده خواهد شد؛ همچنین ۸۰ میلیون متر مکعب از آب چاه ها صرفه جویی خواهد شد. نباید منابع آب زیرزمینی را برداشت کنیم و این غلط است.

مختاری تأکید کرد: فرزندان و کودکان ما مستقیما از فضای سبز پارک ها استفاده می کنند و پساب مورد استفاده در پارک ها بهداشتی نیست، لذا پساب در فضای برون شهری استفاده می شود و در فضای سبز درون شهری آبیاری با آب چاه ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع آب خام در حال بروزرسانی است، گفت: جلسات مختلفی در این خصوص با شورا برگزار شده و اقداماتی که انجام می شود در قالب تفاهم نامه با وزارت نیرو است. ۷۵۰ منبع ذخیره از نزولات آسمانی داریم که در پارک ها احداث شده و دو تا سه هزار متر مکعب ظرفیت دارد که باید از این آب در مواقع بحرانی استفاده کنیم تا ظرفیت های ما در این بخش از بین نرود.

مختاری افزود: تلاش می کنیم بر اساس افق ۱۰ ساله عمل نکنیم و در طول سه یا چهار سال آینده بتوانیم طرح بازچرخانی آب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 28182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =