واگذاری ۶۲ پلاک در منطقه ۱۹ بدون مصوبه شورا در سال‌های اخیر

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران از واگذاری ۶۲ پلاک ثبتی در منطقه ۱۹ بدون مصوبه شورا در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر در یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به بندهای گزارش حسابرسی منطقه ۱۹ شهرداری تهران از سال ۹۶ تا ۹۹ اظهار کرد: مجتمع کوه نور گلدیس در این منطقه از سال ۸۴ به صورت مشارکتی آغاز شده بود و متاسفانه به اختلاف خورد؛ تعداد ۵۸۰ واحد تجاری، پارکینگ و یک واحد دو طبقه ای که می‌تواند به عنوان سرمایه شهرداری مورد استفاده قرار بگیرد بی استفاده مانده است. این طرح پیشرفت فیزیکی بالایی دارد اما هنوز تاییدیه آتش نشانی و پایان کار ندارد و باید امور آن توسط شهرداری منطقه ۱۹ دنبال شود.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: املاکی که شهرداری بدون مصوبه شورا در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی گذاشته است نشان می دهد ۶۲ پلاک ثبتی در منطقه ۱۹ واگذار شده و انتظار داریم شهرداری این موارد را ساماندهی کند. بخشی از این پلاک ها به مردم خدمات ارائه می دهند و مشکلی ندارند اما باید مجوز آن دریافت شود و افرادی نیز بدون مصوبه شورا حق شهروندان و شهرداری را مورد استفاده قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه بوستان ولایت یکی از فضاهای بزرگ بوده که در دوره های قبلی افتتاح شد، خاطرنشان کرد: در ۲۵۰ هکتار موجود در این فضا تنها غرفه هایی ایجاد شده و به درستی مورد استفاده قرار نگرفته، لذا باید طرح های مشارکتی در آن اجرا شود. شهرداری موظف است که نحوه ساخت و سازها و نحوه بهینه از فضا را مورد توجه قرار دهد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: تعدادی از پروژه ها در ثبت دارایی ها و سازمان های متولی باید صورت وضعیت های قطعی داشته باشند که شهردار منطقه ۱۹ باید این مسئله را مورد توجه جدی قرار دهد.

انتهای پیام/

۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 28185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =