انجام اقدامات لازم برای بازگشت املاک تصرف شده به بیت‌المال/ با ویژه‌خواری برخورد جدی شود

در جریان گزارش حسابرسی منطقه یک شهرداری تهران از سال ۹۶ تا ۹۹، موضوعاتی همچون فریز دارایی‌های شهرداری، تعیین تکلیف املاک تصرف شده و برخورد با ویژه‌خواری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر در یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بندهای گزارش حسابرسی منطقه یک شهرداری تهران از سال ۹۶ تا ۹۹، اظهار کرد: پروژه های مشارکتی زیادی در منطقه یک وجود دارد که به اختلاف خورده و دارایی های شهرداری فریز شده است. قرار شده بود ۱۳۵ پارکینگ در مجتمع پاسارگاد تحویل داده شود که از سال ۸۴ آغاز شده و به اختلاف خورده است. شریک به دنبال فسخ قرارداد است و شهردار منطقه باید طرح را تعیین تکلیف کند.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی درکه یکی از طرح های مهم است که قرارداد آن در سال ۹۳ منعقد شده و هیچ کاری انجام نشده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که این پارکینگ نیاز منطقه یک است. مجتمع تجاری مسکونی دارآباد نیز از سال ۹۰ تعیین تکلیف نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: ۳۹۰ پرونده قضایی و حقوقی در منطقه یک وجود دارد که باید با توان جدی تعیین تکلیف شود. همچنین تعیین تکلیف املاک در اختیار اشخاص قرار گرفته است.

مظفر با بیان اینکه در بند ۶ ماده ۵۵ اتفاق عجیبی در منطقه یک افتاده است، تصریح کرد: افرادی از این پلاک ها به عنوان املاک مسکونی استفاده می کنند. آقای کارگردان، آقای اصلاح طلب و آقایی که در گذشته شهردار منطقه بوده اند، در این املاک ساکن هستند. بر اساس گزارشات، سال ۹۹ این افراد در املاک ساکن بوده اند و آن را تصرف کرده اند و شهرداری به آنها اخطاریه داده و باید فرصت یک ماهه بدهیم و با همکاری شهرداری منطقه و معاون مالی و اقتصاد شهری، این املاک را باز پس بگیرند. ۲۹ مورد تصرف در این منطقه صورت گرفته است.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: باید جلوی این ویژه خواری ها را بگیریم و باید گزارشی از رفع تصرف املاک توسط ویژه خواران ارائه شود.

مهدی صباغ شهردار منطقه یک با بیان اینکه پروژه های مشارکتی در این طرح بلاتکلیف مانده بودند، گفت: ۷۰ میلیارد تومان در ۱۲ هزار متر مربع تعیین تکلیف شده و ۲۵۰ رأی دیوان داریم.

وی افزود: در خصوص فهرست املاک بند ۶ ماده ۵۵ از ابتدای ورود خود به شهرداری اقدامات لازم را انجام داده ایم و امیدواریم املاک بیت المال را سریعتر به شهر برگردانیم. ما این موضوع را جزء برنامه خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 28196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =