تحقق بودجه امسال بیش از صد درصد خواهد بود/ در شهر پروژه راکد نداریم

شهردار تهران با اشاره به پاسخگویی شهرداری به تذکرات اعضای شورا گفت: می‌گوییم که آمار این پاسخ‌ها اعلام شود و امیدواریم که سربلند باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه مجمع مشورتی جمع خبرنگاران با بیان اینکه صدور پروانه از ۳۵ میلیون متر مربع به پنج میلیون متر مربع و ۳۱ هزار فقره نیز به پنج هزار فقره در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است، اظهارکرد: با این وجود انصباط مالی ما را نجات داد. ما هزار و ۲۰۰ حساب را به خزانه واحد تبدیل کردیم. به هر دلیلی در سه سال گذشته این اقدام انجام نمی شد اما به قانون عمل کردیم و باعث شد از تنش خارج شویم.

شهردار تهران افزود: ما نسبت به سال قبل نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان در تحقق بودجه جلوتر هستیم و بدون اینکه یک سانت تراکم فروشی صورت بگیرد این اقدام انجام شد و سعی کردیم طرف مردم باشیم.

وی با بیان اینکه این نگاه وجود داشت که باید از مردم هزینه‌ها را گرفت، خاطرنشان کرد: ما اعلام کردیم که اگر شهروندان در سالهای قبل مبالغ خود را کامل پرداخت کرده باشند همان اندازه کفایت می کند. اگر ۲۰ درصد پرداخت کرده باشند تنها ۸۰ درصد لحاظ خواهد شد که این اقدام تعامل بین ما و مردم و سازندگان ایجاد خواهد کرد.

در شهر پروژه راکد نداریم

زاکانی با تاکید بر اینکه در شهر پروژه راکد نداریم، یادآور شد: یک بزرگراه و دو آزادراه در حال ساخت و آماده شدن است. ما هیچ گونه احساس مشکل مالی نداریم و امور به خوبی پیش می رود. اگر مشکلی باشد صادقانه اعلام خواهم کرد. سال قبل ۹۹ درصد بودجه محقق شد و امسال بیش از ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد. تحقق بودجه بخش غیرنقد پایین است و در حال کارسازی است. در بخش نقد نیز نمی گوییم شرایط مطلوب است اما از سال قبل جلوتر هستیم.

وی با بیان اینکه نُرم خوبی را در بخش مسکن دنبال می کنیم، افزود: اتفاقاتی را رقم می زنیم که پیام مثبتی در رابطه با توسعه سازندگی شهر برای مردم داشته باشد. در همین راستا اعمال تخفیفات عوارض اشتیاقات را افزایش خواهد داد. صدور پروانه شهرسازی در طول یک هفته نیز از دیگر اقدامات است که امکانی را ایجاد می کند تا افراد مطمئن باشند که اگر پروانه شهرسازی بگیرند تعیین تکلیف خواهند شد. 

زاکانی تاکید کرد: در مناطق ۲۲ گانه در صدور پروانه تفاوت‌هایی وجود دارد و در برخی مناطق پروانه ساخت از ۳۷۲ روز به ۶۰ تا ۵۰ روز کاهش یافته است.

شهردار تهران افزود: سعی می کنیم این عوارض تا پایان سال ۱۴۰۲ معتبر باقی بماند که امیدواریم شورا تصویب کند.

وی تصریح کرد: اگر اطلاعات ما یکپارچه شود می توانیم فاصله پروانه ساخت و شهرسازی را نزدیک و با یکدیگر منطبق کنیم. ما در این زمینه نگاه بخشی نداریم.

زاکانی با بیان اینکه هفت ماه پیش طرحی را در خصوص ساخت و ساز در بافت فرسوده تصویب کردیم که از شورای عالی نیز ابلاغ شد تا در کشور اجرایی شود، گفت: این طرح جهشی به کار در بافت فرسوده می دهد. در قالب طرح موضوعی و موضعی نیز وارد می شویم و امیدواریم بتوانیم در چهار هزار و ۵۶۰ هکتار بافت ناپایدار نیز وارد شویم.

شهردار تهران درخصوص پاسخ به تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: می‌گوییم که آمار پاسخ شهرداری به تذکرات شورا تقدیم شود و امیدواریم سربلند باشیم.

وی در خصوص انتشار گاز متان در جنوب تهران گفت: تیم دانشگاهی تشکیل شده تا موضوع را بررسی کند و تا به حال شرایطی که ادعای ناسا را تایید کند پیدا نکردیم اما چون شائبه برای مردم ایجاد شده موارد را بررسی و نتایج را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 28246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =