"پروژه مسیرطبیعت" مهمترین پروژه هویتی و تحولی در شهر تهران است

راهکارهای اجرای پروژه مسیرطبعیت به عنوان ابرپیاده راه مدرن کشور به صورت میدانی بررسی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، با حضور صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حامد سلیمی مدیر کل اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران و رضا محمدی شهردار منطقه ۶، و جمعی از مدیران ارشد شهری مسیر اجرای طرح مسیر طبیعت به صورت میدانی بررسی شد.

در حاشیه این بازدید میدانی شهردار منطقه ۶ گفت: مسیرطبیعت مهمترین پروژه هویتی و تحولی در پایتخت خواهد بود که در قالب یک پروژه مدرن، فرهنگ ایرانی و اسلامی را بازنمایی می کند.

محمدی ادامه با اشاره به بازدید به عمل آمده توسط معاون امور شهرسازی و معماری و مدیر کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: مطالعات عمیق وکاملی صورت گرفته و طرح دارای پیوست ترافیکی، اجتماعی و عمرانی است در حال حاضر باید تلاش کنیم با تامین سرمایه مالی پروژه، اخذ مشارکت و توافقات فی مابین شهرداری با نهادهای ذیربط پروژه را عملیاتی کنیم.


دمیدن نشاط زندگی به معابر قلب پایتخت
وی در ادامه ضمن تاکید بر این موضوع که منطقه ۶ حوزه کار و فعالیت مرکزی تهران به حساب می آید گفت: کاربری های تعریف شده در این پروژه بیشتر با هدف قابلیت برقراری اتصال بین محورهای شرق و غرب است. در طراحی این پروژه به شرایط خاص منطقه از جمله تعدد مراکز بیمارستانی و دولتی در سطح منطقه، توجه ویژه شده است و انتظار می رود با عملیاتی شدن پروژه بخش بزرگی از چالش های شهروندان از جمله مشکلات ترافیکی و شب مردگی در بخش های مرکزی و شمالی منطقه کاهش یابد. محمدی عنوان کرد: تمرکز ادارات و مراکز بیمارستانی قلب پایتخت را دچار شب مردگی کرده است که با اجرای پروژه مسیر طبیعت بعد فرهنگی و تفریحی در این محدوده پررنگ و شادی و نشاط زندگی به سطح منطقه باز خواهد گشت و اجازه نمی دهد غلبه کار، بافت مسکونی و زندگی شهروندان منطقه را برهم بزند.

گفتنی است؛ با اجرای این طرح ملی، مصلی تهران به عنوان قطب مذهبی تهران به اراضی عباس آباد قطب فرهنگی و خیابان های ولیعصر، الوند، گاندی و ...که قطب های کارآفرینی و کسب کار محسوب می شوند به همدیگر متصل می شود تا در این مرکز مدرن شهری تمامی خدمات مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و تفریحی به صورت یکپارچه به شهروندان عرضه شود.

انتهای پیام 

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 28251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =