تهران به استقبال جام‌جهانی رفت

پویش «همه هوادار ایران» سازمان زیباسازی برای حمایت از تیم‌ملی در مسابقات جام جهانی قطر، در اراضی عباس‌آباد رونمایی شد.

به گزارش شهر، تیم‌ملی فوتبال، طی یکی، ۲روز آینده، عازم قطر می‌شود تا در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان شرکت کند. با سفر ملی‌پوشان از تهران. دعای مردم کشور بدرقه راه‌شان خواهد بود؛ تهران هم آماده برگزاری مراسم مرتبط با جام‌جهانی۲۰۲۲ برای شهروندان شده است. به همین‌خاطر، دیروز از پویش «همه، هوادار ایران»، به‌منظور تقویت شور و نشاط اجتماعی، همدلی و همبستگی ملی و حمایت از تیم‌ملی فوتبال کشورمان، طی مراسمی جالب روی پل عابر میان بوستان آب‌وآتش و طالقانی در اراضی عباس‌آباد رونمایی شد. با رونمایی از این پویش، نقاط بزرگ و پرتردد پایتخت میزبان جشن‌ها و رخدادهای فوتبالی می‌شوند.

از قرار معلوم کم‌کم مجوزهای پخش زنده فوتبال‌های جام‌جهانی، به‌ویژه بازی‌های تیم‌ملی فوتبال ایران، در فضاهای باز شهری و متعلق به شهرداری تهران، در حال صدور است. بر این اساس، برای پخش بازی‌ها در محیط‌های بسیار بزرگ، ۳جزیره تعریف شده که به‌گفته رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران میدان‌های هفت‌تیر و امام‌خمینی(ره) ۲نقطه اصلی در طرح جزیره بازی‌های فوتبال جام‌جهانی به‌شمار می‌آیند. او همچنین از اکران‌هایی مرتبط با نتیجه بازی پس از پایان هر بازی تیم‌ملی خبر داد و گفت: «از این هفته شهروندان، پایتخت متفاوتی خواهند دید و پوستر، المان نوری و حجمی به میزان قابل‌توجهی در سطح پایتخت با موضوع جام‌جهانی نصب خواهد شد. به‌طور نمونه ۱۴کاپ قهرمانی جام‌جهانی در میدان‌های اصلی پایتخت نصب خواهد شد.»

پرواز بادکنک‌ها

دیروز حدود ساعت۱۰ تا ۱۱صبح، شهروندانی که گذرشان به محدوده اراضی عباس‌آباد افتاده بود، با صحنه‌ای زیبا از به پرواز درآمدن هزاران بادکنک روبه‌رو شدند؛ بادکنک‌هایی از دور دست‌ها در بزرگراه‌های شهیدمدرس، شهیدهمت و شهیدحاج‌قاسم سلیمانی در آسمان پیدا بودند. این بادکنک‌ها خبر از رونمایی بیلبوردهایی می‌دادند که قرار است مرتبط با جام‌جهانی پیش‌رو در شهر تهران اکران شوند. علاوه‌بر این در میدان آزادی هم نمادهایی از کاپ قهرمانی جام‌جهانی نیز نصب شده است. یک‌توپ بزرگ نمادین هم در هفته جاری در این میدان نصب خواهد شد.

نمایش کاپ‌های جام‌جهانی در تهران

سازمان زیباسازی شهر تهران با رونمایی از پویش «همه، هوادار ایران» قرار است در قالب برنامه‌های اکران فرهنگی گسترده، سازه‌ها و احجام فوتبالی، دیوارنگاره، هنر شهری، نصب و اهتزاز پرچم و ابرپرچم حال و هوای جام‌جهانی فوتبال را به تهران بیاورد. محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در حاشیه برنامه دیروز با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای کشور در موضوع جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر گفت: «پویش بزرگ «همه، هوادار ایران» با محوریت سازمان زیباسازی انجام شده و بیش‌ از ۲۰کلانشهر و شهر بزرگ کشور نیز به‌صورت یکپارچه اجرای آن را دنبال می‌کنند.»

به‌گفته او شهرداری تهران برنامه‌های شادی را در مناطق تفریحی و گردشگری شهر، فرهنگسراها و بوستان‌ها تدارک دیده است تا جوانان و خانواده‌ها شادی و نشاط در ایام جام‌جهانی را تجربه کنند. او از اقدامات لازم جهت تماشای بازی‌های تیم‌ملی به‌صورت خانوادگی در برج میلاد و سایر اماکن تفریحی خبر داد و افزود: «شهروندان در مناطق ۲۲گانه می‌توانند بازی‌های تیم‌ملی را به‌صورت خانوادگی و دسته‌جمعی در فرهنگسراها تماشا کنند.»

اگر شرایط مهیا شد همچون جام‌جهانی دوره گذشته، مجموعه سینمایی باغ کتاب در عباس‌آباد هم میزبان طرفداران فوتبال برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی خواهد بود. مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس نیز برای این رویداد، چنانچه آمادگی لازم را پیدا کند، پخش مسابقات تیم‌ملی را خواهد داشت.


حمایت شهرداری از تیم ملی

رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به نگاه ویژه شهردار تهران به حمایت از تیم‌ملی فوتبال کشورمان و نیز بهره‌برداری اجتماعی و فرهنگی از رویداد جام‌جهانی فوتبال، گفت: «در مجموعه مدیریت شهری پایتخت برای نخستین‌بار شاهد اجرایی شدن این برنامه هستیم که امیدواریم با موفقیت تیم‌ملی کشورمان در این رویداد و شادی مردم همراه باشد. ایجاد شور و نشاط اجتماعی، همدلی و همبستگی ملی از اهداف پویش است. طراحی، ساخت و نصب المان‌های مدرن با موضوع آدمک‌های فوتبال‌دستی، توپ‌های بزرگ فوتبال و نیز ۱۴کاپ جام‌جهانی فوتبال در میادین، نقاط شاخص و نیز پلازاهای شهری پایتخت یکی از ابعاد پویش «همه، هوادار ایران» است.»

علاوه‌بر موضوعاتی که مدیرعامل سازمان زیباسازی به آن اشاره کرد، یک سازه بزرگ دیوارنگاری در ایام برگزاری پویش «همه، هوادار ایران» در میدان ونک افتتاح خواهد شد که تصویر آن مرتبط با حضور تیم‌ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی فوتبال است. ضمن آنکه در یک رویداد چندروزه هنر شهری هنرمندان آثار متمایزی را در این خصوص خلق کرده‌اند که به‌زودی به نمایش درخواهند آمد.

اهتزاز بیش از ۱۰هزار پرچم عمودی بزرگراهی با طرح‌های هواداری و پرچم ایران، نصب ۱۵ابرپرچم با طرح لباس تیم‌ملی فوتبال ایران، ساخت و نصب سازه‌های فوتبالی، زیباسازی محیطی و ویدئومپینگ در میدان آزادی ازجمله برنامه‌های دیگر به مناسبت جام‌جهانی به‌شمار می‌آید.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 28301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =