جدال شهرداری تهران با خواص برای بازپس‌گیری املاک خود

شهردار تهران گفت: تعدادی از املاکی که در دوره‌های گذشته مدیریت شهری به عده ای خاص واگذار شده‌اند را پس گرفته‌ایم و برایمان تفاوت ندارد چه کسانی در این خانه‌ها ساکن هستند.

به گزارش شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به املاک واگذار شده از سوی شهرداری تهران به برخی از افراد اظهار کرد: این موضوع ارتباطی به دوره مدیریت شهری ششم ندارد و مرتبط با قبل است.

وی با بیان اینکه این املاک واگذار شده به دو دسته تقسیم می‌شوند و املاک واگذار شده دارای حکم واحد نیستند اظهار داشت: یک دسته املاک آنهایی هستند که به مجموعه‌های مختلف واگذار شده‌اند و در حال بهره‌برداری هستند برای مثال فردی آن را به عنوان خانه خود انتخاب کرده است و به عنوان یک ملک شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اسامی تمامی این افراد احصا و به یکی از مراجع نظارتی شهرداری تهران داده شده است.

زاکانی ادامه داد: مجموعه نظارتی در حال بررسی این موضوع است تا املاک تخلیه شوند و تا امروز موفق شده‌اند بخشی از آنها را تخلیه کنند و بخشی هنوز تخلیه نشده اند و در حال دنبال این هستیم تا خانه‌ها تخلیه شوند زیرا این حق مردم و شهر تهران است و باید بازگردد و مردم از آن استفاده کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه آپارتمان برای مجموعه شهرداری تهران ارزش افزوده‌ای ایجاد نمی‌کند گفت: به دنبال این هستیم تا این املاک متعلق به شهرداری تهران را در بخش بودجه غیره نقد واگذار کنیم تا بتوانیم از طریق آن برای مردم در شهر تهران اقداماتی را انجام دهیم.

وی با اشاره به املاکی که در اختیار مؤسسات و مجموعه‌های مختلف است اظهار کرد: این موضوع همان تبصره ۶ است که متولی آن معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است و برای آن کار گروهی تشکیل شده و در حال رصد موضوعات مختلف هستند و بنا است این موضوع برای شورای شهر روشن شود زیرا عملاً شورا است که مشخص می‌کند این املاک باید به چه کسانی واگذار شود.

زاکانی با تاکید بر اینکه مسئول یا غیر مسئول برای ما اهمیتی ندارد تصریح کرد: ممکن است یک کارمند شهرداری یا یک شهردار در این خانه‌ها ساکن شده باشند و این موضوع برای ما فرقی نمی‌کند آنچه برای ما مهم است این است که املاکی که در دست اشخاص قرار دارد را پس بگیریم و به سرمایه شهر تبدیل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: تعدادی از این خانه‌ها را باز پس گرفته ایم و مابقی را نیز حتماً پس می‌گیریم و به شورای شهر گزارش را ارائه می‌دهیم از شورای شهر نیز ممنون هستیم که از شهرداری گزارش این موضوع را خواسته اند.

وی با اشاره به املاک تبصره ۶ گفت: این املاک قاعده خاص خود را دارند آنها یا سمن یا مجموعه و یا مؤسسه‌های مختلفی هستند یا فرد یا افرادی با شرایط خاص هستند که در حال بررسی موضوع هستیم و قطعاً این موضوع بصورت شفاف مشخص می‌شود که چه تعداد از این املاک باید با تأیید شورای شهر در اختیار افراد باقی بمانند و چه تعداد باید در دست افراد باقی نمانند.

فرصت یک ماهه شهرداری به ساماندهی خانه‌های واگذار شده

پیش‌تر میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از واگذاری تعدادی از املاک و خانه‌های شهرداری تهران به عده‌ای خاص صحبت کرده بود.

وی گفت: در حسابرسی‌هایی که شورای شهر از مناطق ۲۲ گانه انجام داده است شاهد یک رویه و تخلفی از سوی شهرداری تهران در دوره‌های گذشته هستیم که این حسابرسی مرتبط با سال ۹۶ تا ۹۹ است و در بستر این حسابرسی املاکی از سوی شهرداری تهران بدون مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به نهادها اشخاص و افرادی واگذار شده است.

مظفر با بیان اینکه فرصت کوتاه یک ماهه به شهردار تهران داده شده است گفت: شهرداری موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به ساماندهی و اخذ مصوبه‌های لازم در صورتی که منطق داشته باشد و موارد خاصی باشد که خدمات عمومی به شهر و شهروندان ارائه دهد را به شورای شهر معرفی کند و شهرداری موظف است در مدت یک ماه موضوع را ساماندهی کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 28306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =