تهران یکی از ۱۰ شهر ایران با میزان مخاطرات طبیعی بالاست/ ضرورت نظارت بر پایداری ساختمان‌های جدیدالاحداث

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال‌های گذشته مانورهای تخصصی در زمینه مدیریت بحران برگزار می‌شد که از شهرداری تهران می‌خواهیم این مانورها توسط ستادهای مدیریت بحران شهرداری و استان‌های معین برگزار شود تا این آمادگی هم در شهرداری تهران و هم در شهرداری استان‌های معین ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مهدی چمران در آیین افتتاح و بهره برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: موضوع شهر امن آنقدر مهم است که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است.

وی با بیان اینکه باید شهر ایمن و پایدار داشته باشیم، افزود: تهران جزو ۱۰ شهر در ایران است که مخاطرات طبیعی زیادی داشته و هنوز نیز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران یکی از ۱۰ شهر بحران زا در ایران است، ادامه داد: در کنار بحران های طبیعی شاهد بحران های انسان ساز نیز هستیم که می توان به وجود ساختمان های ناپایدار اشاره کرد.

وی بیان کرد: ما برای ایمن سازی شهر تهران باید تلاش زیادی انجام دهیم. اگر زلزله ای در شهر تهران روی دهد معلوم نیست با چه فاجعه انسانی روبه رو می شویم.

وی یادآور شد: در سال های گذشته مانورهای تخصصی در زمینه مدیریت بحران برگزار می شد که از شهرداری تهران می خواهیم این مانورها توسط ستادهای مدیریت بحران شهرداری و استان های معین برگزار شود تا این آمادگی هم در شهرداری تهران و هم در شهرداری استان های معین ایجاد شود.

چمران تاکید کرد: در پایداری ساختمان ها هم شهرداری و هم نظام مهندسی مسئول هستند و لازم است در مورد ساختمان هایی که تازه ساخته می شود، نظارت های لازم در جهت پایداری ساختمان ها انجام شود.

ایران جزو ۱۰ کشور پر مخاطره دنیاست

در ادامه چمران در جمع خبرنگاران گفت: کشور ایران جزو ۱۰ کشور مخاطره آمیز جهان است و این ویژگی تنها مختص به شهر تهران نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره لزوم بازسازی سوله های بحران شهر تهران افزود: از عمر سوله های بحران زمان زیادی نمی گذرد و از استحکام خوبی برخوردار است و هم اکنون پایدار است و نیاز به بازسازی ندارد؛ واقعا باید از سوله های بحران برای مواقع بحرانی استفاده کرد.

انتهای پیام/

۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 28320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =