ایمن‌سازی ۳ گذرگاه خاص در منطقه هشت

شهردار منطقه هشت از شناسایی پرترددترین معابر منطقه و اجرای طرح ایمن سازی رفت و آمد عابران پیاده بدون استفاده از پل های هوایی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هشت، فاطمه تنهایی شهردار این منطقه از ایمن سازی سه گذرگاه خاص خبر داد و گفت: در این طرح که برای نخستین بار در شهرداری منطقه هشت اجرا می شود سه گذرگاه با ویژگی های خاص شناسایی و برای عابران و خودروها ایمن سازی شد.

تنهایی بر ضرورت جانمایی این گذرگاه ها در مسیرهای پرتردد تاکید کرد و گفت: اغلب این گذرگاه ها در مکان هایی هستند که مدارس، مراکز خرید بزرگ، مراکز درمانی مانند بیمارستان ها و درمانگاه ها و یا مراکز علمی و آموزشی بزرگ وجود دارند.

او ایمن سازی بدون احداث پل عابر پیاده را یکی دیگر از ویژگی های این طرح که به صورت پایلوت در منطقه هشت اجرا شده است، معرفی و خاطرنشان کرد: ایجاد پیوستگی برای عبور و مرور عابران پیاده به طوری که عرض خیابان را براحتی و بدون خطر رد کند یکی دیگر از ضرورت های اجرای این طرح است.

شهردار منطقه هشت افزود: نصب پل هم سطح روی نهر، خط کشی دالان(کریدور) های عابر پیاده و همچنین حذف رفیوژ میانی که در نتیجه همسطح سازی دستکم یک و نیم متری از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح آزمایشی ایمن سازی سه گذرگاه خاص منطقه است.

به گفته او  حذف هر گونه مانع برای افزایش دید رانندگان در میدان ۱۰ متری اطراف، اجرای کف پوش بر روی رفیوژ های میانی و نصب تابلوهای خط عبور عابر پیاده از دیگر اقدامات صورت گرفته در قالب این طرح در گذرگاههای یادشده است.

او با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی برای شناسایی مسیرهای پر تردد در منطقه گفت: در نهایت سه مسیر خیابان جانبازان غربی( مسیر شرق به غرب بعد از میدان هلال احمر)، خیابان جانبازان شرقی( مسیر غرب به شرق قبل از بزرگراه شهید باقری) و خیابان امیری طائمه (مسیر غرب به شرق) برای اجرای آزمایشی این طرح انتخاب و طرح مورد نظر اجرا شد.

انتهای پیام/

۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 28332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =