کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از تازه‌ترین تصمیمات حوزه شهرسازی و معماری این منطقه در حمایت از سازندگان خبر داد که با هدف کاهش زمان صدور پروانه و درنظرگرفتن پاداش‌ برای پرداخت‌کنندگان عوارض در ماه اول تشکیل پرونده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه در جلسه شورای معاونین این منطقه درباره تازه‌ترین تصمیمات حوزه شهرسای و معماری این منطقه در حمایت از سازندگان خبر داد و تشریح کرد: طبق مصوبات جدید و با سه مرحله‌ای شدن فرایند صدور پروانه، در صورتی که شخص در مرحله اول که مرحله تشکیل پرونده است، عوارض محاسبه‌شده را پرداخت کند، با گذشت زمان تا پایان ساخت‌وساز، عوارض ساختمانی برای او، مشمول ضوابط روز نمی‌شود و هنگام دریافت پایان کار، نیازی به پرداخت مابه‌تفاوت عوارض نخواهد داشت.

یزدی دراین‌باره یادآور شد: سابق بر این، پرونده‌ها دو مرحله‌ای بودند؛ نخست صدور پروانه شهرسازی که در آن نقشه‌های معماری بررسی و عوارض اخذ می‌شد و در نهایت صدور پروانه ساخت که در آن، نقشه‌های سازه و نظام مهندسی و... بررسی و اجازه ساخت صادر می‌شد. اکنون اما فرایند صدور پروانه، سه مرحله‌ای شده؛ به‌این‌ترتیب که اول پرونده تشکیل می‌شود و طی آن، عوارض محاسبه و به‌فوریت فیش صادر می‌شود. مراحل بعدی نیز شامل صدور پروانه معماری و شهرسازی و در نهایت صدور پروانه ساخت است.

وی هدف از سه‌مرحله‌ای شدن فرایند صدور پروانه را کوتاه‌ترشدن فاصله زمانی در این زمینه دانست و با اشاره به مرحله اول افزود: در این مرحله در صورت پرداخت عوارض به‌فوریت، متقاضیان می‌توانند در یک بازه یک تا دو هفته‌ای پروانه اولیه خود را دریافت کنند و مشمول پاداش تعیین‌شده برای ماه اول شوند؛ به این معنی که عوارض برای این اشخاص تا پایان اسفند ۱۴۰۲ محاسبه شده و تا آن زمان عوارض هرچقدر افزایش پیدا کند، شامل این افراد نمی‌شود.

شهردار قلب طهران با تأکید بر اطلاع‌رسانی گسترده در این زمینه برای مردم از طریق مدیریت شهری ادامه داد: این پاداش شامل مشمولین کمیسیون ماده ۵ هم می‌شود؛ ضمن آنکه هم امکان پرداخت عوارض به‌صورت یک‌جا و هم به صورت اقساط وجود دارد؛ به این شکل اگر دست‌کم ۳۰ درصد از عوارض را به صورت نقدی پرداخت کند، پروانه اولیه را دریافت خواهد کرد؛ بنابراین در مصوبات جدید برای متقاضیان با هر شرایطی، امکان صدور پروانه اولیه فراهم است.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند از این شرایط جدید، در بحث تقسیط عوارض، صدور پروانه، پایان کار، گواهی عدم خلاف و... استفاده کنند؛ همچنین مودیان و متقاضیان دریافت پروانه و گواهی ساختمان در صورت پرداخت نقدی عوارض مشمول تخفیف ۴۰ درصدی می‌شوند.

بنا بر همین گزارش، این طرح از ۲۰ آبان‌ماه سال جاری تا ۲۰ اسفند ماه سال آینده اجرا می‌شود و بر اساس مبلغ و زمان پرداخت، تخفیفات ویژه به مودیان داده خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 28346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =