ایجاد امنیت شغلی و تعمیم بسته خرسندساز برای کارکنان قراردادی در آینده

شهردار تهران گفت: در مجموعه مدیریت شهری با وعده‌ها و شعارها و بنیان‌های محکمی که شورای ششم بیان نمود پا به عرصه تلاش و فعالیت گذاشتیم؛ اساس تفاوت با گذشته نوع جهت و مسیری است که در آن قرار گرفتیم؛ برای این مقصود بنیان‌های اعتقادی داریم که از نگاه درست به انسانها و با عنایت به جایگاه انسان در منظر ما آن هم در مکتب امام (ره) و از منظر و دقتی که نگاه امام راحل دارد، بر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در همایش فصلی مدیران و آیین رونمایی از بسته خرسندساز کارکنان شهرداری اظهار کرد: شعار ما این بود که "ما برای خانواده بزرگ شهرداری و همه با هم فدای ملت بزرگ ایران". بزرگترین مجموعه را پرسنل و خانواده شهرداری می دانیم و در گام بعدی انتظار این است که دست اندرکاران در این بسته ها، به جد به مسکن کارکنان فکر کنند و در بسته بعدی ویژگی پیام تامین مسکن برای کارکنان و ایجاد امنیت شغلی و گستردگی این بسته به کارکنان قراردادی ما باید دیده شود؛ ۴۰ هزار نفر از کارکنان قراردادی ما نیازمند کمک هستند و ما در کنار آنها در خدمت مردم شهر تهران هستیم؛ می بینیم که یک پاکبان با چه وضعیتی خدمت می کند و چگونه به او توجه چندانی نمی شود.

وی افزود: شنبه های امید و افتخار را که هر شنبه به لطف الهی تا ۱۲ بهمن داریم و از ۱۲ بهمن به برکت قدم امام (ره) تا عید هر روز رونمایی و افتتاح از پروژه ها انجام می شود.

شهردار پایتخت با بیان اینکه بیش از ۱۲ هفته از شنبه های امید و افتخار را پشت سر گذاشتیم، گفت: دوشنبه های قرار خدمت را انجام می دهیم که جمع ظرفیت ها را در خدمت قرار می دهیم.

وی افزود: در چهارشنبه های همدلی و اتحاد نیز رونمایی های مکرر برای خانواده بزرگ شهرداری داریم تا توجه کنیم که در محیط کار پرنشاط می توانیم در خدمت مردم باشیم و در محیط خانواده از همدلی و نشاط برخوردار باشیم.

زاکانی با بیان اینکه امیدواریم این روزها بتوانیم به لبان مردم و خانواده بزرگ شهرداری لبخند را بنشانیم و اسباب امید و رشد و تعالی را  فراهم کنیم، ادامه داد: در مجموعه مدیریت شهری با وعده ها و شعارها و بنیان های محکمی که شورای ششم بیان نمود پا به عرصه تلاش و فعالیت گذاشتیم؛ اساس تفاوت با گذشته نوع جهت و مسیری است که در آن قرار گرفتیم؛ برای این مقصود بنیان های اعتقادی داریم که از نگاه درست به انسانها و با عنایت به جایگاه انسان در منظر ما آن هم در مکتب امام (ره) و از منظر و دقتی که نگاه امام راحل دارد، بر گرفته شده است.

زاکانی با اشاره به اینکه از قبل، ۱۲ رویکرد را مورد توجه قرار دادیم و مبتنی بر این ۱۲ شاخص، ۴ تحول را مدنظر قرار دادیم، خاطرنشان کرد: نخست تحول درون زا که باید مدیریت شهری الگو را برای ما فراهم کند و ابر پروژه آن ارتقا مدیرت شهری از نهاد خدماتی صرف به نهاد خدمتگزار اجتماعی است و ذیل این ابرپروژه ۸ کلان پروژه تعریف شده است؛ ضمن اینکه در این تحول بیشترین نقش را مدیران دارند و باید دست به دست دهیم تا مدیریت شهری الگو را داشته باشیم.

شهردار تهران تحول نرم افزاری و روحی را تحول دوم برشمرد و گفت: برهم انباشتگی مشکلات در تهران وجود دارد اما باز کردن این کلاف سردرگم کاملا شدنی است؛  تحول نرم و روحی شهر تحولی بوده که یک غفلت پایدار نسبت به آن صورت گرفته است، بنابراین ناظر به این موضوع که خروجی آن تغییر سبک زندگی و شهروند الگو است ابر پروژه آن ساماندهی مشارکت مردم بر محور نخبگان در اداره شهر است.

وی با اشاره به اغتشاشات و آشوبگری های اخیر در کشور افزود: هر چند کسانی بر مدار توطئه و خیانت دشمن بازی خوردند اما بخشی از این موارد به دلیل سختی و ناامیدی است و ما وظیفه داریم گره از زندگی آنها باز کنیم؛ هیچ مجموعه ای مانند شهرداری امکان این را ندارد که به لبان مردم لبخند بنشاند و ما در همه حوزه ها خط اول هستیم و باید به سمتی برویم که مردم بتوانند امید و آرزو و افتخار برای خود خلق کنند و ما بهتر از هر نهادی می توانیم این کار را کنیم لذا ۱۰ کلان پروژه در این تحول هدف گذاری شده است.

زاکانی با بیان اینکه تحول سخت افزاری سومین تحول است و انسان مداری و بر محور خدمت به انسان بودن شهر، برای ما موضوعیت دارد، عنوان کرد: ابر پروژه این تحول نوسازی شهر بر مدار حمل و نقل عمومی است که باید منجر به شهر الگو شود که این مسأله برای سال ۱۴۱۰ هدف گذاری شده است؛ نارضایتی مردم از ترافیک و آلودگی هوا و بد مسکنی و بی مسکنی را می توان در باز طراحی کالبد شهر و در این تحول، برطرف کرد و در این بخش نیز ۱۰ کلان پروژه تعریف شده است و در این مسیر منطقه ۱۸ و ۷ پیشتاز هستند؛ برای ۲۸۰۰ پارسل خیابان شهید بهشتی منطقه ۷ طرح بدیل و جایگزین ارائه شده است و این نوسازی شهری باید چهره مناطق مختلف ما را تغییر دهند تا دیگر بی عدالتی در آن ها هویدا نباشد و در منطقه ۲۲ که نوساز است باید توجه کنیم که سرانه ها را بازتوزیع کنیم. 

شهردار تهران با اشاره به اینکه تحول آخر تحول فناورانه و دانش بنیان است و ما به شدت به فناوری می اندیشیم تا به نیاز شهروندان پاسخ معتبر دهیم، اظهار کرد: ابرپروژه آن توسعه خدمتگزاری و پیشرفت شهر بر محور شهروندان با تکیه بر تحول نوآورانه است؛ نباید به خدمات روتین خود قانع باشیم و به صورت نمایی باید این خدمات را ارتقا دهیم و فناوری در این مسیر می تواند یک جهش ایجاد کند؛ در این تحول نیز ۸ کلان پروژه تعریف کردیم.

وی با اشاره به اینکه پیش نویس برنامه چهارم را دیروز تحویل شورا دادیم که این برنامه قریب به سه ماه تدوین شد، بیان کرد: این برنامه با نظر شورا ارتقا و اصلاح پیدا می کند و در کنار آن امیدواریم بتوانیم برنامه ۱۴۰۲ خود را عرضه بداریم؛ ظرفیت های مکنون در شهرداری و شورا مافوق آن چیزی است که امروز در خدمت مردم است و باید این ظرفیت بالقوه را به بالفعل برسانیم،  لذا کارکردهای خود را در مسیر مشارکت قرار دادیم.

زاکانی با بیان اینکه امید زیادی داریم که گام‌های بلندتری برداریم، اضافه کرد: همه پروژه های بزرگ در شهر فعال شده اما برای ما مهم است که دست به دست هم دهیم و تحول را از خودمان و از شهرداری آغاز کنیم و آن را به حوزه های مختلف زندگی مردم تسری دهیم و مجاهدت کنیم برای اینکه شهر را متحول و از همه ظرفیت ها نهایت بهره را ببریم.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه ما زخم و بی عدالتی و عدم تکریم ارباب رجوع هست اما باید خودمان با توکل به خدا و حرکت، مشکلات را یکی پس از دیگری مرتفع کنیم تا برکات الهی برای ما ساری و جاری شود؛ بر همین اساس هفته گذشته یک تفاهم بزرگ ۴۲ هزار میلیاردی را منعقد کردیم و امیدواریم به کوری چشم دشمنان، نور آن به چشم مردم برسد.

انتهای پیام/

۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: 28461

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =