صدور مجوزهای الکترونیکی در ۸ سامانه شهرداری تهران

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران از صدور مجوزهای الکترونیکی در ۸ سامانه شهرداری خبر داد و گفت: اقدامات لازم در راستای الکترونیکی شدن فرم‌ها و مجوزهای ۶ سامانه نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه ۷۷ تکلیف برای مدیریت شهری در خصوص شفافیت وجود دارد، اظهار کرد: ۳۱ سامانه در این زمینه تشکیل و تاکنون تنها ۱۰ سامانه به روز شده است. امیدواریم هرچه سریعتر گزارش در این خصوص از سوی شهرداری ارائه شود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری یکی از پیشرانان در حوزه آی تی بوده است، یادآور شد: در ابتدای شورای ششم شعار ما مشارکت شهروندان در اداره شهر بود. جلوگیری از ترددهای غیرضرور و بهبود وضعیت ترافیک از دستاوردهای شهرداری غیرحضوری خواهد بود. بر اساس اعلام پلیس راهور، در سامانه ۳۰۷۰ تعداد ۷۰ میلیون مراجعه که شامل ۱۴۰ میلیون سفر است، در طول سال کمتر می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری غیر حضوری از فساد اداری جلوگیری می کند و شفافیت و وحدت رویه را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۱۰ بیش از ۹۰ درصد مردم ایران بی سواد بودند و ناآگاهی عمومی را شاهد بودیم اما وضعیت فعلی نظام ما شکلی دیگر است و با گذشت ۱۰۰ سال از سیستم اداری آن زمان نیاز به به‌روزرسانی داریم. ۴۰۰ هزار نفر مهندس بخش فنی و ریاضی داریم و ۹۷ درصد مردم با سواد هستند.

صادقی با بیان اینکه ۳۵ درصد تولید ناخالص ملی در بنگاه های اقتصادی تهران متمرکز شده است، تصریح کرد: کسب و کارهای ما تخصصی شده و الگوی گذشته وجود ندارد. ما ده‌ها شرکت سطح یک و دو نظام مهندسی داریم.

وی با اشاره به نیازمندی به شناسایی موارد قابل هوشمندسازی خاطرنشان کرد: طی جلسات متعدد با مدیریت شهری، شهرداری ۳۱ عنوان مجوز صادر می کند و ۸۳ خدمت در مناطق ارائه می دهد که هنوز گزارشی از گواهی های صادره در شهرداری به ما ارائه نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از ۳۳ مجوز شهرداری که احتمال افزایش آن وجود دارد، هشت مجوز الکترونیکی شده است، یادآور شد: ۶ سامانه نیز در حال اتمام الکترونیکی شدن فرآیندهاست. ۲۲ مجوز نیز لحظه به لحظه از سازمان های مختلف پیگیری خواهد شد تا هرچه زودتر فرم الکترونیکی آن تهیه شود.

وی افزود: شهرداری تهران گزارش داد که آماده رونمایی از سامانه های صدور مجوز الکترونیکی است. پس از رفع ایرادات و مشکلات، این سامانه ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر به صورت سیستماتیک، مرکز مانیتورینگ ایجاد شود، دسترسی به اطلاعات مقدور خواهد شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه مهمترین بخش در هوشمندسازی، صدور پروانه است، گفت: اقدامات لازم در این زمینه هم زمان زیادی می برد و هم رفت و آمدهای متعددی دارد که اگر در قالب هوشمندسازی قرار بگیرد، سرعت آن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 28473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =