برگزاری جشنواره مشاغل خانگی و محصولات کارآفرینی در منطقه ۱۵

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ گفت: جشنواره مشاغل خانگی و محصولات کارآفرینی همزمان با هفته جهانی کارآفرینی با هدف حمایت از تولیدکنندگان محلی در منطقه ۱۵ برگزار شد.

به گزارش شهر ‌ به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمدحسن رجبی گفت: جشنواره مشاغل خانگی و محصولات کارآفرینی همزمان با روز جهانی کارآفرینی با هدف حمایت از تولیدکنندگان محلی در بوستان بنفشه سرای محله مشیریه برگزارشد.

او با اشاره به اینکه  در این جشنواره ۲۲ کارآفرین شرکت کردند، گفت:  عرضه عروسک های دست ساز، جعبه های مخملی، زیورآلات، پوشاک وکیف، سفارش دوخت البسه، محصولات ارگانیک، تابلوها، ماگ های متنوع، قاب های چوبی و ...از جمله این بخش ها بود.

رجبی با اشاره به اینکه واحد کارآفرینی از ۱۲ سال گذشته در سرای محلات آغاز به کار کرده است، افزود: دانش آموزان نیز جهت یادگیری و ارائه ایده و پیشنهاد به این جشنواره دعوت شدند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه به تشریح اقدامات این معاونت در ترویح فرهنگ کارآفرینی پرداخت و افزود:  ارائه خدمات به کارآفرینان و کسب و کارهای استارت آپی، کمک به رشد و ترویج کارآفرینی و توانمندسازی آنها در مرکز توتیای خدمات اجتماعی، برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره، مشاوره های مالی کسب و کارها، فروش، مالیات، کلاس های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان با هدف آموزش کسب و کار، در اختیار گذاشتن فضای کار و معرفی برای دریافت وام از جمله این اقدامات است.

رجبی افزود: ۳۰ واحد کارآفرینی کسب و کار مستقل در منطقه وجود دارد و ۳۰۰ کارآفرین در آنها مشغول به کار هستند. همچنین ۱۰۰ نفر در حوزه کسب و کار خانگی از سن ۱۸ تا ۶۵ فعالیت دارند.

او ادامه داد: افتتاح نخستین مرکز کارآفرینی در شهر تهران؛ با ۱۵ واحد کارآفرین در زمینه های پرورش قارچ و پرنده های زینتی و خیاطی و...مشغول به کار هستند.

برپایه این گزارش؛ شهروندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه فعالیت های کارآفرینی می توانند  با شماره  تلفن  ۳۳۴۳۹۱۷۵ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام//

۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 28490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =