اختصاص ۱۵۰ اتوبوس و ۲۰۰ ون جدید به شهرداری تهران

وزیر کشور از اختصاص ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه ون جدید به شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر، احمد وحیدی در حاشیه آئین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل ونقل عمومی شهری در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ضرورت بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهری و لزوم تزریق خودروهای نو تلاشی برای نوسازی آغاز شد که در همین راستا سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سوی وزارت کشور با شرکت‌های مختلف خودروساز قراردادهایی را امضا کرد تا بتواند حدود ۱۰ هزار اتوبوس برای نوسازی در برنامه قرار دهد.

وی افزود: از سوی دیگر نیز طی این قراردادها مقرر شد تعداد قابل توجهی ون نیز نوسازی شود. در همین راستا امروز که آیین تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شده است قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به اضافه ۵۰۰۰ ون نیز برای تولید با این شرکت بسته شده است؛ البته با شرکت‌های دیگر نیز قراردادهایی برای تزریق اتوبوس‌ها و ون‌های تازه نفس به ناوگان حمل و نقل عمومی بسته شده است.

وزیر کشور ادامه داد: در خلال این قراردادها موضوع تولید اتوبوس‌های برقی نیز مد نظر قرار گرفته و قراردادهایی برای تولید این نوع از اتوبوس‌ها نیز بسته شده تا بتوانیم ناوگان اتوبوس‌های برقی را نیز توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: به تناسب اینکه شرکت‌ها تولیدات خود را به انتها برسانند و به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تحویل دهند؛ این اتوبوس‌ها بین شهرداری‌های مختلف توزیع خواهد شد اما در این مرحله از بین ۵۰۰ اتوبوس تحویل داده شده ۱۵۰ اتوبوس به همراه ۲۰۰ ون به تهران تعلق دارد و به شهرداری تهران تحویل داده خواهد شد و مابقی نیز میان سایر شهرها توزیع خواهد شد.

وزیر کشور درباره زمانبر بودن تولید اتوبوس‌های جدید و نوسازی ناوگان نیز گفت: برابر قراردادهایی که با شرکت‌های مختلف بسته شده اگر شرکت‌ها در زمان مشخص به تعهدات خود عمل کنند این نوسازی خیلی به طول نمی‌انجامد و براساس برنامه پیش بینی شده ظرف مدت دو تا سه سال این خودروها تولید و نوسازی ناوگان محقق خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 28501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =