احداث چهارمین نیروگاه خورشیدی منطقه۴/ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

شهردار منطقه ۴ از احداث چهارمین نیروگاه خورشیدی در سطح منطقه خبر داد و گفت: با احداث نیروگاه های خورشیدی گام های اساسی در مقابله با آلودگی های زیست محیطی و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و انرژی های نو و تجدید پذیر برخواهیم داشت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، علی اصغر کمالی زاده گفت: به منظور کاهش آلودگی های زیست محیطی ناشی از فرایند تولید برق در سیستم های غیر از انرژی های تجدید پذیر و کاهش هزینه های مصرف برق، توجه به آبگرمکن های خورشیدی و احداث نیروگاه های خورشیدی در منطقه ۴ از اولویت های این منطقه می باشد.
او ادامه داد: در این راستا احداث نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۴ در فاز اول در حال اتمام است.
کمالی زاده افزود: این پروژه با نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلووات بر ساعت در ساختمان مرکزی منطقه ۴ در  فاز اول، مرحله اجرای استراکچر را به اتمام رسانده و تا یک هفته آینده نیز نصب پنل های خورشیدی آن تکمیل و در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
او گفت: این نیروگاه دومین نیروگاهی است که در سال ۱۴۰۱ در این منطقه به بهره برداری می رسد و در کنار سه نیروگاه ۱۰ کیلوواتی دیگر به حفاظت از محیط زیست کمک خواهد کرد.
شهردار منطقه ۴ با اشاره به جزییات این عملیات خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این عملیات استفاده از انرژی های نو به علت کاهش آلودگی هوا حاصل از سوخت فسیلی و نیاز روز افزون شبکه برق سراسری به جهت تامین برق بصورت on-Grid  به تامین ۳۵ درصد مصرف  برق ساختمان شهرداری  و شبکه سراسری توزیع برق با تولید ۲۴۰ کیلو وات در ساعت کمک  می کند.
کمالی زاده در پایان گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش معضلات محیط زیستی و آلودگی ها، اصلاح الگوی مصرف و جایگزینی انرژهای تجدید پذیر از دیگر اهداف پروژه های محیط زیستی منطقه ۴ به شمار می رود. 

انتهای پیام

۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 28514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =