طرح «کتابدار شو» ویژه نوجوانان شهر تهران برگزار می‌شود

مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آغاز طرح «کتابدار شو» هم‌زمان با سایر برنامه‌های سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، عباس باباخانیان مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آغاز طرح «کتابدار شو» هم‌زمان با سایر برنامه‌های سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، نوجوانان ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با مشارکت در برخی امور همچون کمک به مراجعان برای کتابخوانی و شرکت در برنامه‌های ویژه کتابخانه‌ها، در انجام خدمات کتابداری با کتابخانه‌های عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همراه می‌شوند.

باباخانیان افزود: طرح «کتابدار شو» با هدف آشنایی‌ هرچه بیشتر نوجوانان با کتابخانه‌ها و مهارت‌ها و مسئولیت‌های مورد نیاز یک کتابدار و ایجاد پیوند عمیق‌تر میان نوجوانان با کتابخانه، در ۵۵ کتابخانه این سازمان برگزار می‌شود. امکان حضور نوجوانان در محیط کتابخانه و آشنایی با بخش‌های مختلف آن به‌همراه کارکرد هر بخش، ایجاد زمینه مناسب برای تقویت مهارت‌های توسعه فردی و اجتماعی نوجوانان، حفظ و تقویت روحیه کنجکاوی، جستجوگری، تجربه‌گرایی نوجوانان به‌منزله روشی در یادگیری و همچنین آموزش و تربیت «همیاران کتابدار» به‌منظور راه‌اندازی و فعال‌سازی کتابخانه‌های مدارس از دیگر اهداف اجرای این طرح می‌باشد. 

وی خاطرنشان کرد: نوجوانانی که علاقمند به ثبت نام و شرکت در طرح یادشده می‌باشند، می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، مراجعه فرمایند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر با مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی به شماره ۹۶۶۵۳۴۶۲ تماس حاصل نموده و یا به پرتال شبکه کتابخانه‌های عمومی شهر تهران به آدرس tlibrary.tehran.ir  مراجعه نمایند. 

انتهای پیام 

۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 28536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =