رفع خطر درختان کهنسال منطقه ۲ با اجرای عملیات توموگرافی

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت:به منظور حفظ و همچنین رفع خطر درختان کهنسال، عملیات توموگرافی درختان آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علی اصغر طاهری، با تاکید بر اهمیت حفظ درختان به عنوان فاکتور مهمی در منابع طبیعی و محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت حفظ وهمچنین رفع خطر درختان کهنسال، پس از شناسایی و ارزیابی  درختان توسط کارشناسان فضای سبز ،عملیات توموگرافی آغاز شد.
وی افزود: درختان در طول حیات خود تحت تاثیر عواملی همچون آفات، بیماری ها و وزن خود هستند. این عوامل می تواند باعث پوسیدگی و تمایل به سقوط بر اثر کج شدن درخت شود که در زمستان ها با اضافه شدن بار برف و سرعت باد احتمال سقوط درختان ، به ویژه برای درختان پوسیده افزایش می یابد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از پوسیدگی های درختان از داخل تنه صورت می گیرد و از بیرون قابل مشاهده و پیش بینی نیست ، در اثر وزش بادهای شدید سقوط کرده و خطرات جانی و مالی را  به دنبال دارد و برهمین اساس رفع خطر آنها بسیار قابل اهمیت است.
طاهری گفت:با انجام توموگرافی می توان علاوه بر پیش بینی و پیشگیری از سقوط درختان به انجام اقدامات کنترل کننده در این زمینه پرداخت و به همین دلیل است که اجرای این طرح برای حفظ امنیت شهروندان و نگهداری از فضای سبز شهری در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفت.
وی افزود: با انجام توموگرافی به دنبال آن هستیم پس از تشخیص  محل یا شروع پوسیدگی داخلی درختان ، با استفاده از درمان های گیاه پزشکی و یا اقدامات لازم از درختان حفاظت کرد.

انتهای پیام

۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 28624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =