تلاش برای اختصاص تسهیلات به رانندگان تاکسی برای خرید خودروهای جدید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع فروش و اختصاص تسهیلات به رانندگان تاکسی برای جایگزینی خودروهای جدید در حال بحث است و امیدواریم بتوانیم از دولت در این زمینه کمک بگیریم.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در تحویل تاکسی‌ها و ون‌ها گرانی است، اظهار کرد: اتومبیل یک راننده تاکسی یا ون در حال حاضر چقدر خریداری می‌شود؟ پولی که برای خرید خودروی جدید نیاز است، در اختیار رانندگان نیست. مقرر شد دولت تسهیلاتی در نظر بگیرد و تاکسی‌ها از فرسودگی خارج شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ون‌ها شرایط بسیار نامناسب و فرسوده‌ای دارند، تصریح کرد: از سال ۸۵ ون‌هایی از روسیه خریداری شد که از بین رفته اند و قابل استفاده نیستند. در مسیرهایی تردد اتوبوس به صرفه نیست و مسافر چندانی ندارد و ون در این مسیرها بهتر تردد می‌کند.

وی افزود: موضوع فروش و اختصاص تسهیلات به رانندگان در حال بحث است و امیدواریم بتوانیم از دولت کمک بگیریم؛ به طوری که رانندگان خودروی ون خود را تحویل دهند و ون‌های جدید را تحویل بگیرند و در حمل و نقل عمومی کمک‌حال مردم باشند.

چمران با اشاره به اختلال در سامانه تهران من، خاطرنشان کرد: مشکلات این سامانه پس از هک شدن ایجاد شد و در حال فعالیت برای رفع مشکل هستند و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسند و مشکل برطرف شود. ما پیشنهاد کردیم به جای اینکه تمام سامانه‌ها بر روی یک خط باشد، در خطوط مختلف طراحی شوند تا ارتباط با مسائل داخلی شهرداری نداشته باشد.

وی به مشکل بزرگ ورزشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: نرخی که برای ورزشگاه‌ها پیش‌بینی شده شاید یک شوخی باشد. نرخ‌های دولتی وزارت ورزش چندین برابر این نرخ است. پیشنهاد ما این است که به نرخ دولتی بازگردیم چرا که با قیمت فعلی کسانی که ورزشگاه را اجاره می‌کنند صرفه اقتصادی ندارند و قیمت بلیت‌ها را افزایش می دهند. سعی ما این است ورزشگاه‌ها برای دانش‌آموزان و دیگر اقشار رایگان و نیم بها باشد.‌ چند روز اخیر برنامه و بحث داشتیم که در سال آینده چه برخوردی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نرخ‌ها باید بر اساس نرخ وزارت ورزش و جوانان باشد و باید ارتباط منطقی در این زمینه شکل بگیرد تا برای کسانی که ورزشگاه‌ها را اجاره می‌کنند صرفه اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام/

۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 28656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =