برنامه تحولی شرکت‌ها، لازمه افزایش درآمد و بهره‌وری است

معاون شهردار تهران در نخستین کارگاه آموزشی "حدود، وظایف و اختیارات هیات مدیره" ویژه مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های شهرداری تهران که به همت اداره کل امور مجامع و حسابرسی برگزار شد، بر لزوم ارائه برنامه تحولی جهت افزایش درآمد و بهره وری شرکت ها به عنوان نقشه راه تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، لطف اله فروزنده با اشاره به ماموریت ذاتی شرکت ها که سودآوری است گفت: فلسفه ایجاد یک شرکت، سودآوری است که معادل اصلی قانون تجارت است اما این مهم در شهرداری کمتر مورد توجه قرار گرفته است. لذا اعضای هیات مدیره شرکت ها بایستی جایگاه و ماموریت شرکت خود را به دقت مورد بررسی قرار دهند و چنانچه لازم باشد اصلاحاتی در اساسنامه و سیاست گذاری های آن با هدایت اداره کل امور مجامع و حسابرسی صورت بگیرد.

وی افزود: میزان درآمد شرکت های شهرداری قابل توجه نیست و انتظارات را برای ایجاد منابع پایدار شهرداری برآورده نمی کند.لذا مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ها بایستی با نظارت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، نسبت به ارائه یک برنامه تحولی مدون برای افزایش درآمد خود اقدام کرده که درنهایت این اسناد از تمامی شرکت ها جمع آوری شده و تبدیل به یک سند هم افزایی بین شرکت ها خواهد شد.

معاون شهردار تهران در ادامه از احصای اختیارات شهرداری تهران سخن گفت و افزود: هیات مدیره بایستی در چارچوب های مشخصی حرکت کند.اعتقادی به تمرکز نداریم اما سیاست گذاری داریم. چارچوب اقداماتی شرکت ها از جانب معاونت مالی شهرداری مشخص شده تا پس از ابلاغ شاهد یک وحدت رویه در عملکرد شرکت ها باشیم.

وی افزود: هیات مدیره مسئولیت سیاست گذاری، هدایت و نظارت بر اجرای وظایف شرکت ها و عملکرد مدیرعامل را بر عهده دارد.پس لزوما نباید مقام تشریفات باشد و باید از ظرفیت های هیات مدیره در سیستم نهایت استفاده بشود.

فروزنده همچنین از تنوع و تعدد ماموریت های شهرداری گفت و تصریح کرد: در شهرداری ظرفیت های بسیاری است اما در بسیاری موارد جزیره ای عمل می شود. با هم افزایی بین شرکت ها و زنجیره ای کردن ماموریتهای شرکت های شهرداری، می توانیم خدمات بسیاری را به مردم ارائه دهیم، که برای انجام این اقدامات نیازی به برون سپاری نیست و می توان از ظرفیت های درون شهرداری بهره بگیریم.

در ادامه ابراهیم باقی مدیرکل امور مجامع و حسابرسی گفت : سلسله کارگاه های آموزشی حسابرسی داخلی که با هدف استاندارد سازی و ایجاد وحدت رویه در حوزه حسابرسی تا کنون برگزار شده است و تسری برگزاری این کارگاه ها ویژه مدیران عامل شرکت ها و اعضای هیات مدیره آنان گام بعدی این اداره بود که درهمین راستا،کارگاه آموزشی "حدود، وظایف و اختیارات هیات مدیره" با تدریس فاطمه دادبه، محمد باقرآبادی، محمد خادم و احسان شمس از اساتید برجسته این حوزه برگزار شد.

باقی اظهار داشت: برگزاری این کارگاه ها و آشنایی حسابرسان داخلی با دانش روز موجب خواهد شد تا با آسیب شناسی های انجام شده در شرکت ها، مناطق و سازمان ها، نقشه راه مشخص شود.

انتهای پیام 

۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 28661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =