اجرای طرح سراسری کاهش مخاطرات منواکسیدکربن در منطقه ۷

رئیس ستاد بحران شهرداری منطقه ۷ از برگزاری طرح سراسری کاهش مخاطرات منواکسید کربن در این منطقه با هدف ارتقاء آگاهی شهروندان در زمان وقوع حوادث خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، علی رضا ملک گفت: متاسفانه نشت گاز سمی مونوکسید کربن از بخاری, شومینه, پکیج و یا سایر وسایل گاز سوز سالانه منجر به  فوت عده زیادی از هموطنان عزیز ما می شود.

وی تاکید کرد: از همین رو شهرداری منطقه ۷ با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نسبت به شناسایی خانوار کم برخوردار ساکن در محلات محروم منطقه و نصب سنسور هشدار دهنده نشت گاز منو اکسید کربن اقدام کرد.

رئیس ستاد بحران شهرداری منطقه ۷ یادآور شد: در جریان این طرح پرسنل ادارات مدیریت بحران و ساماندهی منطقه با حضور در محله ارامنه واقع در ناحیه ۵ منطقه ۷ نسبت به شناسایی پلاکهایی که مشکل خروجی گاز از دودکش و یا فرسودگی تجهیزات مربوطه را داشتند اقدام و ضمن رفع مشکلات احصاء شده، پس از آموزش به ساکنین منازل نسبت به نصب سنسور هشدار گاز منوکسید کربن اقدام نمودند.

وی عنوان کرد: لازم به توضیح است در صورت استفاده از این سنسور با رسیدن میزان گاز سمی در محیط به غلظت خطرناک، دتکتور شروع به آژیر زدن می کند که باید سریعا با باز کردن درب و پنجره و خاموش نمودن بخاری محیط را پاکسازی کرد.

انتهای پیام 

۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 28691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =