برپایی پاتوق‌های ادبی و مسابقات کتابخوانی در منطقه ۱۰

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ از اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، تامین منابع و ایجاد انگیزه در افراد جامعه در سطح محلات دهگانه منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «اسماعیل عربلو» با بیان اینکه ترویج سنت حسنه فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب انتقال میراث فرهنگی و گنجینه معارف و دستاوردهای دانشمندان و فرهیختگان به نسل‌های دیگر می‌شود، گفت: یکی از مهمترین راهبردها و محورهای تحقق برنامه‌ریزی‌های صحیح فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و ایجاد انگیزه و احساس نیاز بین مخاطبان در جامعه است.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های متعدد فرهنگی در این هفته با مشارکت شهروندان در سطح مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی، سراهای محلات و فرهنگسراهای سطح منطقه اجرا شده و تا دوم آذر ماه ادامه می‌یابد.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، فضاسازی مناسب و تبلیغات محیطی با مضامین کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه از طریق نصب بنر و پوستر هفته کتاب، ارسال پیامک روزانه و اطلاع‌رسانی از طریق همشهری محله انجام خواهد شد.

عربلو با تاکید بر ضرورت تجلیل از فعالان محلی در عرصه کتابخوانی اظهار داشت: طی مراسمی از فعالان محلی در حوزه کتاب شامل خردسال‌ترین و مسن‌ترین عضو کتابخانه، خیرین و اهداکنندگان کتاب، برترین رتبه کنکور دانشگاه عضو کتابخانه، رابطان فرهنگی کتابخانه‌ها و مسئولین کانون‌های فعال خانه کتاب، صاحبان برترین کتابخانه‌های شخصی در منازل و... در این هفته تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه ایستگاه مطالعه کتاب در سطح محلات دهگانه راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: برپایی مسابقات کتابخوانی مختلف، تورهای گردشگری و بازدید، نمایشگاه‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، برپایی محافل ادبی و پاتوق‌های فرهنگی، اهدای کتاب رایگان و بروشور، برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب، نواخته شدن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس منتخب و... از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت این هفته با مشارکت مدارس شاخص سطح منطقه برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 28695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =