پذیرش ۷۰ درصد معتادان متجاهر با شرایط خاص در مراکز شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در بحث معتادان متجاهر درحال حاضر در قانون منع پذیرشی نداریم.

احمد احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در پذیرش معتادان منع پذیرشی، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که باعث شده بود که ساماندهی معتادان متجاهر روی زمین بماند، وجود معتادان منع پذیرشی بود. این خیلی نارحت کننده است که در قانون آمده که یک عده انسان را قانونا نمی‎‌توانستیم وارد مراکز ماده ۱۶ کنیم.


وی ادامه داد: معتادان منع پذیرشی شامل؛ معتادان متجاهر دارای بیماری عفونی، زخم باز، ایدز، هپاتیت، زنان، مردان بالای ۶۵ سال، افراد زیر ۱۸ سال، ترنس‌ها، اعصاب روانی‌ها و بیماری‌های خاص است. جالب است که معتادان متجاهر اکثرا یکی از موارد را دارند، اما چنین قانونی وضع شده بود. قطعا معتاد متجاهری که بدن آن کرم گذاشته چندبرابر بیشتر از یک معتاد متجاهری که در شرایط آن نیست مشکل آفرین است و از نظر بصری آزاردهنده خواهد بود.


احمدی‌صدر تصریح کرد: شهرداری تهران بعد از آنکه بهزیستی و وزارت بهداشت از ساماندهی این معتادان شانه خالی کردند، مسئولیت آنان را برعهده گرفت و درحال حاضر در قانون منع پذیرشی نداریم و این افراد را شهرداری تهران را در مراکز خود پذیرش می‌کند. این افراد افتخار شهرداری خواهد بود چراکه شعار ما این است که این افراد خانواده ما هستند.


مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد معتادان متجاهر حاضر در مراکز شهرداری تهران، معتادان متجاهر منع پذیرشی است، گفت: هرکدام از این معتادان منع پذیرشی، متوسط ماهی ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد. شرایط نگهداری از این معتادان کار ساده‌ای نیست چراکه افرادی که از این معتادان نگهداری می‌کند، خودش بیمار خواهند شد.


وی بیان کرد: در استان تهران ۲۵ هزار معتاد متجاهر داریم و ۲۳ هزار ظرفیت تاکنون ایجاد شده وموجود داریم، تا پایان سال نیز ۲۵۰۰ ظرفیت دیگر اضافه خواهد شد امیدوار هستیم که این معتادان متجاهری که هنوز در سطح خیابان‌ها هستند جمع آوری و ساماندهی شود.


احمدی‌صدر خاطرنشان کرد: کمبود ۹ هزار ظرفیت، یکی از مشکلات ساماندهی معتادان متجاهر بود که شهرداری تهران در طول این ۶، ۵ هزار ظرفیت را ایجاد کرده است و ۴ هزار ظرفیت باقی مانده نیز باید توسط سازمان زندان‌ها، بهزیستی، پلیس و سپاه ایجاد خواهد شد. البته سپاه جزو دستگاه‌هایی که وظیفه قانونی در این خصوص داشته باشد نیست و این دستگاه به صورت خودجوش در زمینه معتادان متجاهر ورود می‌کند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲
کد خبر: 28703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =