بازپیرایی ۱۵ هزار مترمربع از فضای سبز منطقه ۹

شهردار منطقه۹ از بازپیرایی ۱۵ هزار متر مربع از فضای سبز و کاشت ۱۱۲۸۱ گل و گیاه فصلی در غرب پایتخت همزمان با فصل پاییز خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: هرساله همزمان با آغاز فصل پاییز، بازپیرایی و رسیدگی به فضای سبز بوستان ها و معابر شهری به منظور تقویت و بهبود رشد گیاهان و درختان انجام می شود.
او افزود: همچنین انجام اقدامات مراقبتی نظیر؛ چمن زنی، جمع آوری نخاله ها و برداشت خاک اضافی، حذف علف های هرز و پاکسازی موانع موجود در باغچه ها از سوی اکیپ های اجرایی و همچنین کاشت گیاهان و گلهای فصلی در دستور کار شهرداری منطقه ۹ قرار دارد.
شهردار منطقه ۹ در ادامه عنوان کرد: در همین راستا اداره فضای سبز نسبت به بازپیرایی و بهسازی فضای سبز بوستان های کوکب، کوثر و ارغوان و لچکی تپه ۳ میدان آزادی در مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربعی، نسبت به آماده سازی بستر کاشت اقدام کرد.  
مرتضوی با اشاره به کاشت انواع گل ها و گیاهان در غرب پایتخت گفت: ۱۷۴۳ اصله بربریس، ۱۷۶ اصله پامپاس گراس، ۳۲۲۰ اصله پیروکانتا، ۴۲۵۰ بوته رز و نسترن و ساناز، ۱۴۳۴ اصله پیچ تلگرافی، ۲۶۰ اصله اسپیره و مرواریدی، ۶۵ اصله ژونی پروس، ۱۱ اصله برگ بو، ۷۹ اصله یوکا، ۲۵ اصله یاس زرد و ۱۸ اصله توری و در مجموع ۱۱۲۸۱ گل و گیاه در منطقه ۹ کاشته شده است.

انتهای پیام

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 28789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =