بررسی ساخت اولین بیمارستان مرکز تروما در تهران

جلسه هم‌اندیشی در خصوص بررسی و امکان‌سنجی احداث بیمارستان تروما در منطقه ۱۹ با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) و شهردار منطقه ۱۹ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در جلسه ای که با حضور معاونان و مدیران برگزار شد،علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان این نکته که احداث بیمارستان تروما  گام بزرگی برای ارتقای زیر ساخت‌های بهداشتی و نیز مدیریت بحران در شهر تهران است به ظرفیت‌های منطقه ۱۹ در این زمینه اشاره کرد و گفت: منطقه ۱۹ بیمارستان ندارد و این در حالی است که یک منطقه کلیدی است و در تقاطع اصلی بزرگراه‌های ورودی و خروجی شهر قرار گرفته است. زیرساخت مهمی مثل بوستان ولایت و ظرفیت‌های متعدد دیگری نیز دارد. از آن طرف ما در تهران بیمارستان مرکز تروما نداریم، یکی از مولفه‌ها برای ساخت چنین بیمارستانی این است که در مجاورت باندهای پروازی باشد که این امکان در منطقه ۱۹ وجود دارد و از آن طرف دانشگاه بقیه الله(عج) نیز برای احداث بیمارستان در جنوب تهران برنامه دارد.

وی افزود: ما در تهران یک برنامه کلی مبنی بر پهنه بندی داریم که در مرکز هر کدام از این پهنه‌ها قرار است یک قطب آمادی و امدادی ایجاد کنیم و در آن مراکز اورژانس، آتش‌نشانی ، هلال احمر و سایر ملزومات مورد نیاز تاسیس شود. یکی از مراکزی هم که تلاش می‌کنیم در این قطب‌ها تاسیس شود بیمارستان تروماست.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این زمینه ارائه داد.

در این جلسه حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) نیز بر توجه به  زیرساخت‌های ارتقای سلامت تاکید کرد و از افزایش امکانات مورد نیاز سلامتی در جنوب شهر به عنوان یک اولویت نام برد

وی گفت: زمین اولین نیاز ما برای گسترش امکانات لازم و پیگیری برای رفع نیازهای درمانی شهروندان و اجرای برنامه‌ها در حوزه بهداشت است.

در ادامه این جلسه تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ نیز توضیحاتی در خصوص امکانات و ظرفیت‌های منطقه ارائه داد و با بیان این که منطقه ۱۹ پیشانی و درگاه بین‌المللی شهر تهران است بر ضرورت گسترش امکانات بهداشتی و درمانی در این منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام 

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 28811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =