شهرداری و پلیس همیشه در اجرای قانون آلودگی هوا پاسخگو هستند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عقیده دارم اگر قانون آلودگی هوا به طور کامل اجرا شود، مشکل آلودگی هوا و ترافیک حل می‌شود؛ پلیس و شهرداری در این زمینه همیشه در دسترس و پاسخگو هستند، اما اقدامات سایر دستگاه‌ها دندان‌گیر نبوده است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سردار محمدحسین حمیدی در حاشیه افتتاح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری و فرجام(پل شهید محسن سیفی) در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اقداماتی که می تواند ترافیک تهران و سایر کلانشهرهای کشور را بهبود ببخشد، تبدیل تقاطع های همسطح به غیرهمسطح و پل های سواره رو است؛ چنین رویکردی در شهر تهران از سنوات گذشته اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اینکه ما بدانیم مردم در تهران ۸۰۰ کیلومتر اضافه تر پیمایش می کنند تا به مقاصد خود برسند، به این دلیل است که رمپ و لوپ های بسیاری از پروژه های عمرانی به درستی اجرا نشده است؛ تکمیل این پروژه ها و اصلاح تقاطع های همسطح و غیرهمسطح می تواند تاثیر زیادی در روان سازی ترافیک داشته باشد.

وی بیان کرد: اصل ماجرا این است که شهر تهران را خودرومحور ساخته ایم که این مشکل در بیشتر شهرهای ایران وجود دارد؛ اکنون در شهرها تنها جا برای خودروهاست و برای مردم جایی نمانده است که این روند باید تغییر کند.

سردار حمیدی یادآور شد: در شهرسازی باید این نگرش تغییر کند و با توسعه فضای سبز، حمل و نقل پاک و عمومی و تشویق مردم به استفاده از آن می تواند در کاهش ترافیک و آلودگی هوا تاثیرگذار باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: عقیده دارم اگر قانون آلودگی هوا به طور کامل اجرا شود، مشکل حل می شود، اما توقف های زیادی در اجرای این قانون از سوی دستگاه های متولی وجود دارد.

وی افزود: پلیس و شهرداری در این زمینه همیشه در دسترس و پاسخگو هستند، اما اقدامات سایر دستگاه ها دندان گیر نبوده است.

انتهای پیام/

۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 28900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =