درنظرگرفتن پاداش ویژه برای فوتبالیست‌ها در بازی پیش رو/ دستور بازگشایی حریم راه‌آهن صادر شود

همزمان با یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورا در سخنان ابتدایی خود درخصوص مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران، پیروزی تیم فوتبال ایران در جام جهانی قطر، ضرورت توجه به کارآفرینی و لزوم تعیین تکلیف حریم راه‌آهن نقطه نظراتشان را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نهمین جلسه شورا با بیان اینکه بانک شهر پذیرفت در این شرایط بانک عامل اوراق مشارکت در طرح محله نفرآباد شود، اظهار کرد: سازمان نوسازی نیز اقدامات لازم در این محله را بر عهده گرفت.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه در ۱۲ دی ماه سال قبل مصوبه ای در شورا مبنی بر اصلاحیه مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران داشتیم، خاطرنشان کرد: این مصوبه در حوزه شفافیت و مقابله با فساد و رانت مصوبه خوبی محسوب می شود. بر اساس یکی از مواد این مصوبه شهرداری مکلف به ارائه گزارش در خصوص اطلاعات مرتبط است.

وی با اعلام اینکه باید یادآوری کنم که این مصوبه شوراست و ما تأکید کردیم که حتماً اجرایی و اطلاعات آن در سامانه شفافیت شهرداری به روزرسانی شود، یادآور شد: اگر اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت بگیرد بسیاری از ابهامات برطرف می شود چراکه برای مثال شاهد انتشار اخباری در رابطه با سفرهای خارجی و مواردی از این قبیل هستیم. اگر شهرداری گزارشات را در این زمینه ارائه دهد، شفافیت لازم ایجاد خواهد شد.

لزوم تخصیص پاداش مناسب به فوتبالیست ها به منظور ایجاد انگیزه برای بازی بعدی

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سال ۸۶ این موضوع را مطرح کردم که با فوتبال می توان به بهشت رفت، اظهار کرد: وقتی بتوانیم مردم را خوشحال کنیم، خداوند خوشحال خواهد شد. هر فردی با ابزاری که در دست دارد و خدمت می کند می تواند در مسیر بهشت باشد. فوتبال به معنای کاهش بزهکاری اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی و اتحاد، همدلی و دوستی است.

وی با تأکید بر اینکه ورزش در سخت ترین شرایط و کشمکش های بین المللی می تواند اثرگذار و صلح آفرین باشد، تصریح کرد: ورزشکاران در تمام بزنگاه ها حضور یافته و کمک کردند. باید ورزش را پیام آور صلح و دوستی بدانیم. ما پاداشی همچون پاداش عربستان نداشتیم و از ریاست جمهوری می خواهم پاداش بسیار ویژه ای را برای بازی پیش رو در نظر بگیرد. می توان با تقویت مادی بسیار خوب به نمایندگی مردم، به پیروزی ایران در بازی آینده کمک کنیم.

توجه به گفتمان کارآفرینی اجتماعی در ایجاد و واگذاری مراکز کارآفرینی

زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز با اشاره به رویه اجرایی مراکز کارآفرین، یادآور شد: بیکاری یکی از دلایل اصلی مشکلات اجتماعی است و از این رو کارآفرینی می تواند از طریق ایجاد منابع مورد توجه باشد.

وی افزود: توسعه و ساماندهی و ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و افزایش رقابت پذیری یکی از وظایف شهرداری تهران است و سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی بدنه اصلی این فعالیت ها در شهرداری به شمار می رود. از شهردار تهران تقاضا دارم گفتمان کارآفرینی اجتماعی در ایجاد و واگذاری مراکز کارآفرینی مورد توجه قرار دهد. مشاغل خانگی و خرد نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

تقاضا از رییس جمهور برای دستور بازگشایی حریم راه آهن

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز در ادامه با اشاره به حمله سایبری به خبرگزاری فارس، اظهار کرد: پس از این میزان هجمه، می بینیم که دشمنان چه اندازه حقیر و ناچیز هستند که از رسانه ها می ترسند و دانستن را که حق مردم است مورد هجمه قرار می دهند. دشمنان به اندازه ای بی ارزش اند که با خبرنگاران و رسانه ها این چنین برخورد می کنند.

وی تأکید کرد: در حریم راه آهن مردم منتظر تصمیم دولت هستند و از رئیس جمهور درخواست می کنیم که دستور جدی برای بازگشایی حریم راه آهن را صادر کند و امیدواریم این اقدام بتواند موجب خشنودی مردم منطقه شود.

پیرهادی با بیان اینکه حریم محدوده جماران، مجلس شورای اسلامی و دانشگاه تهران نیز باید تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: این حریم باید از فریز خارج شده و یا تعیین تکلیف شود. تقاضا می کنیم با دستگاه های مرتبط اقدامات لازم را انجام دهیم تا مشکلات مردم ساکن در این مناطق برطرف شود.

انتهای پیام/

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 28943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =