افزایش تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه شهرداری/بخش‌های درمانی تا پایان سال متحول می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهر سالم از تمهیدات ویژه این شرکت در بخش خدمات درمانی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و نتایج آن را در هشت ماه گذشته امیدبخش ارزیابی کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، امیر نورمحمدی با اشاره به اینکه خدمات درمانی به خانواده شهرداری تهران در دو بخش مستقیم و از طریق درمانگاه‌های ۱۹گانه شهرداری و غیرمستقیم و از طریق مراکز طرف قرارداد ارائه می‌شود، گفت: در یک سال گذشته، شرایط اقتصادی برای بیمه‌های کشور مشکلات عدیده‌ای در ارتباط با مراکز درمانی ایجاد کرده که مهمترین آن تقاضای تسویه مالی در دوره‌های کوتاه‌مدت است.

وی افزود: بر این مبنا، ما از ابتدای سال دست به تغییراتی برای سازگاری با شرایط جدید زدیم و البته انتظار همکاری متقابل از سوی مراکز طرف قرارداد را داریم. نتیجه این تغییرات آن است که خوشبختانه تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه شهرداری نسبت به پایان سال ۱۴۰۰ نه‌تنها کمتر نشده که افزایش نیز داشته است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم تعداد مراکز طرف قرارداد در پایان آبان‌ماه امسال را ۱۴۰۶ مرکز عنوان کرد و افزود: بیشترین افزایش تعداد مراکز در بخش آزمایشگاه، پرتوپزشکی و داروخانه بوده است.

وی با اشاره به حجم بالای بدهی باقیمانده از دوره مدیریت شهری گذشته گفت: در یک سال گذشته، تلاش زیادی برای انضباط مالی در شرکت شهر سالم انجام شده و طی آن کلیه مطالبات سال‌های پیش مراکز طرف قرارداد پرداخت شده و درباره مطالبات مربوط به امسال هم بدهی‌ها بر اساس اولویت در دستور کار قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه ما متعهد به بازپرداخت هزینه درمان همکارانی که از مراکز غیرطرف قرارداد استفاده می‌کنند نیز هستیم، گفت: آمارها نشان از افزایش تعداد بررسی اسناد و رشد پرداخت هزینه‌های درمانی در نیم سال اول ۱۴۰۱ دارد. بر این اساس، در شش ماهه نخست سال جاری به ۲۸هزار و ۳۱۵ سند مالی ارائه شده از سوی همکاران رسیدگی شده که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. همچنین مجموع مبلغ پرداختی در شش ماه اول امسال به همکاران نسبت به سال پیش، بیش از ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این رشد محسوس حاصل انجام اصلاحات در فرآیندهای کاری است که در پروسه پرداخت‌ها اتفاق افتاده است. از مهمترین این موارد می‌توانم به راه‌اندازی واحد تحویل اسناد متفرقه در برخی کلینیک‌های مناطق و همچنین ساختمان سازمان بازنشستگی اشاره کنم. همچنین تفکیک و بررسی جداگانه اسناد بیماران خاص، ایثارگران و همکاران مقیم خارج از تهران و همچنین اسناد دندان‌پزشکی در این روند صعودی تاثیرگذار بوده است.

نورمحمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که با ادامه اجرای تمهیدات ویژه شرکت شهر سالم، در پایان سال ۱۴۰۱ تحول خوبی در بخش درمانی همکاران مشاهده کنیم.

انتهای پیام 

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 28948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =