جمع‌آوری پسماند خشک در منطقه ۱۴ به ۴۰ تن در ماه رسید

شهردار منطقه ۱۴ از افزایش جمع آوری پسماند خشک در محلات این منطقه با مشارکت و همیاری شهروندان نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد امین سالاری پور با تاکید بر اینکه مسأله پسماند و تولید انبوه زباله ها یکی از مسائلی است که کلانشهر تهران با آن روبرو است، گفت: تفکیک زباله از مبدا یکی از راهکارهای موثر در این زمینه است، از این رو به منظور افزایش میزان تفکیک زباله در مبدا، طرح جداسازی زباله‌های تر و خشک از مبادی تولید، در منطقه با استفاده از روش های متنوع و با دقت و جدیت انجام می شود.

سالاری پور با اشاره به مشارکت شهروندان در کمک به اجرای تفکیک پسماند برای پیشگیری از انواع آلودگی‌های محیط زیست گفت: میزان پسماند خشک منطقه از ۱۸ تن در ماه های اخیر به بیش از ۴۰ تن در ماه افزایش داشته است.

سالاری پور با بیان اینکه تفکیک پسماند شهروندان با اجرای طرح های خشکاله در غرفه های پسماند، میادین تره بار و شنبه های بدون پسماند در محلات منطقه افزایش داشته است، افزود: توزیع کارتن پلاست، کیسه های مخصوص پسماند خشک، اقلام تشویقی و بسته های آموزشی همچنین اجرای طرح جمع آوری فیلتر های سیگار جهت پاکسازی محیط زیست از جمله برنامه هایی است که در کنار فعالیت مضاعف غرفه های بازیافتی برای کمک به اجرایی شدن کیفی تر طرح های بازیافتی و افزایش مشارکت شهروندان برای تفکیک پسماد خشک در منطقه اجرایی شده است.
سالاری پور ادامه داد: کانکس‌هایی که در منطقه مستقراند با استقبال خوب و بی‌نظیر شهروندان مواجه شده‌اند و از فعالیت این کانکس ارائه پول نقد، مواد شوینده، لوازم‌التحریر، بن کتاب و… بسته های تشویقی است که در قبال میزان و تحویل زباله خشک شهروندان در نظر گرفته می شود.

به گفته وی در کنار امکانات ویژه کانکس‌ها، ماشین‌های حمل زباله خشک نیز کار را برای اهالی راحت کرده و زباله‌های خشک را که اغلب حجیم هستند، درب منزل اهالی تحویل می‌گیرند.به این ترتیب اهالی از رفت‌وآمد و حمل زباله‌های سنگین معاف می شوند.

شهردار منطقه ۱۴ در پایان با تاکید بر اهمیت طرح های آموزشی در ترغیب شهروندان به مشارکت در حفظ محیط زیست گفت: با هدف فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف، در کنار طرح های بازیافتی اجرای برنامه های آموزش محور بامراجعه آموزشگران به درب منازل و مراکز آموزشی برای شهروندان در دستور کار و اجرایی شده است.

انتهای خبر

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 28966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =