گردهمایی بسیجیان حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران/ همه در مسیر آرمان می‌مانیم

گردهمایی بسیجیان حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با عنوان همایش (در مسیر آرمان) ظهر امروز با حضور پرسنل، خانواده‌های شهدا و جمعی از یادگاران دوران دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش شهر؛ اجتماع بسیجیان حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با عنوان همایش (در مسیر آرمان) ظهر امروز با حضور پرسنل، خانواده های شهدا و جمعی از یادگاران دوران دفاع مقدس در محل تالار آیینه ایوان شمس برگزار شد.

در این گردهمایی هادی سهامی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در رابطه با هدف امام راحل از تاسیس بسیج گفت: هدف امام(ره) از تشکیل بسیج صرفا یک سازمان نظامی نبود، بلکه امام به دنبال وارد کردن یک فرهنگ جدید مبتنی بر ارزش‌های الهی در جامعه ما بود و امروز بعد از گذشت چهار دهه می‌بینیم که تفکر بسیج در تمامی حوزه‌ها ساری و جاری است و این شجره طیبه در حال خدمت رسانی و مجاهدت است.

سهامی افزود: امروز تفکر بسیج به تمام منطقه گسترش پیدا کرده است و هرکجا بنگریم ردپایی از خدمات و تفکر بسیج را می‌توانیم ببینیم.

سهامی با بیان اینکه بسیج همواره نماد مسئولیت پذیری بوده است، بیان کرد: از بسیجیان شهرداری تهران می خواهم تا با روحیه جهادی در هر قسمتی که مشغول خدمت رسانی هستند همانجا را سنگر بدانند و بیش از بقیه تلاش کنند.

در بخش دیگری از این گردهمایی ناصر قره باغی استاد دانشگاه و پژوهشگر با رمزگشایی از برخی تحرکات دشمنان ایران در روزهای اخیر اظهار کرد: در هر برهه ای بعد از انقلاب دولت فعال و پرکار و انقلابی که باور به شعار «ما میتوانیم» داشته باشد، بر سر کار بوده تخریب ها و حاشیه سازی های دشمنان آغاز شده است.

قره‌باغی با اشاره به تاکیدات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر حراست از تاریخ و هویت ایرانی که تجلی بارز آن در زبان فارسی است، بیان کرد: دشمن به دنبال هویت زدایی از این مردم و کشور است و برای این مقصود از مسیرهای مختلفی سعی در ایجاد خطای شناختی در مردم ما دارد. جنگ، جنگ شناختی است و باید ابعاد حرکت دشمن و داشته های انقلاب برای مردم تبیین شود.

این پژوهشگر در تشریح بخشی از پروژه دشمن گفت: تخریب نهادهای موثر یکی از راهبردهای دشمن است. در هر نظامی که دولت رسمی به هر دلیلی توان پاسخ به نیازها را نداشته باشد، نهادهای اصیل برخاسته از اراده مردم به کمک دولت می‌آیند. این نهاد مردمی در ساختار کشور ما بسیج است که در برهه های حساس همواره در میدان بوده و هیچگاه هم دچار انحراف و خطای تشخیص نشده است.

قره باغی الگوی بسیجیان را در تاریخ اسلام مالک اشتر عنوان کرد که بنا بر فرمایش امیرالمومنین (ع) هم قدرت تشخیص حق را داشت، هم اقدام در راه دفاع از حق کرد و هم آنجایی که بنا به فرمان امامش لازم بود شمشیر خود را غلاف کند مطیع امر ولایت بود.

در بخش دیگری از این گردهمایی گروه سرود محبان الحسن (ع) به اجرای ۲ قطعه سرود در رابطه با آرمان ها و اهداف بسیج و پاسداشت خون شهدا و مبارزه با استکبار جهانی پرداختند.

روایتگری حاج غلامرضا شیرالی راوی دفاع مقدس، پخش کلیپ، تجلیل از برندگان مسابقات ورزشی هفته بسیج و تجلیل از خانواده شهدای حوزه بسیج معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.

انتهای پیام/

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 28969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =