برگزاری جشنواره “صد دانه یاقوت” و آموزش تولید و شناخت خواص انار

یکی از غرفه‌داران جشنواره «صد دانه یاقوت» معتقد است: این جشنواره در زمینه انار، فرهنگ‌سازی کرده و در کنار برنامه‌های فرهنگی، آموزش بسیار خوبی به مردم در جهت چگونگی تولید و شناخت خواص انار داده است.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، با توجه به اینکه خواستگاه اصلی انار، ایران است، شناخت مردم نسبت به این میوه بهشتی مهم است و این جشنواره در این جهت کمک شایانی می‌کند.

حسام‌الدین حسین‌زاده، یکی از غرفه‌داران یازدهمین دوره جشنواره «صد دانه یاقوت» فرهنگسرای اشراق درباره سابقه فعالیت خود در عرصه تولید و عرضه انار بیان کرد: در این دوره جشنواره، انار استان فارس را عرضه می‌کنیم و در این زمینه ۱۵ سال سابقه فعالیت دارم.

وی که در سال‌های گذشته نیز در جشنواره «صد دانه یاقوت» حضور داشته، گفت: جشنواره صد دانه یاقوت»، جشنواره‌ای معتبر و شاخصی است که در میان مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و سالیان گذشته نیز در این جشنواره حضور داشته‌ایم و چندین بار غرفه برتر و نمونه فروش این جشنواره را کسب کرده‌ایم.

این غرفه‌دار ادامه داد: در این جشنواره عرضه بدون واسطه و مستقیم داریم و باغداران به صورت مستقیم محصولات را عرضه می‌کنند. برای عرضه انار استان فارس سعی داریم بهترین کیفیت‌ و قیمت را به مردم ارائه دهیم و بر طبق تجربه، مشترین راضی هستند و هر ساله استقبال خوبی دارند.

وی با بیان اینکه مصرف انار فوق‌العاده برای سلامتی مؤثر است و فواید بسیاری برای سلامت پوست و مو، جلوگیری از کم خونی، بهبود سلامت قلب و درمان بیماری‌ها دارد، اظهار کرد: کیفیت و مرغوبیت انار در ایران مثال‌زدنی است و به غیر از استان همدان، در تمام استان‌های کشور انار تولید می‌شود و تنوع ژنتیکی این میوه بسیار بالا است.

او افزود: استان فارس به شدت از لحاظ گونه انار بالا است و در یک طیف رنگی کامل از سفید تا سیاه را شامل می‌شود.حسین‌زاده با تاکید بر اینکه جشنواره «صد دانه یاقوت» علم و آگاهی مردم را نسبت به انار، این میوه بهشتی بالا برده و می‌برد، عنوان کرد: این جشنواره در زمینه انار، فرهنگ‌سازی کرده و در کنار برنامه‌های فرهنگی، آموزش بسیار خوبی به مردم در جهت چگونگی تولید و شناخت خواص انار داده است. با توجه به اینکه خواستگاه اصلی انار، ایران است، شناخت مردم نسبت به این میوه بهشتی و شاه‌ِ میوه‌ها مهم است و این جشنواره در این جهت کمک شایانی می‌کند.

حسام‌الدین حسین‌زاده در پایان درباره خواص درمانی انار توضیح داد: یکی از مهمترین خواص انار، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن است و می‌دانیم آنتی‌اکسیدان، اکسیر جوانی است. انار میوه‌ای است که از تمام بخش‌های آن از جمله ریشه، پوست تا هسته دانه آن در صنایع مختلف قابلیت مصرف دارد. یکی از گران‌قیمت‌ترین روغن‌های دنیا، روغن هسته دانه انار است که فیبراسیون بالایی دارد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «صد دانه یاقوت» را با برنامه های متنوع از ۲۸ آبان تا ۱۱ آذرماه در فرهنگ سراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن برگزار می‌کند.

انتهای پیام 

۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 28986

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =