ارائه رایگان دستورالعمل اختصاصی ایمنی آپارتمانهای تهران

شهر: ساختمان های ۶ طبقه به بالا در تهران می توانند با ثبت درخواست در سامانه سازمان مدیریت بحران شهر تهران دستورالعمل اختصاصی ایمنی ساختمان مورد نظر در برابر بحران را رایگان دریافت کنند.

حیدر کلهری، معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، درباره فعالیت های آموزشی سازمان مدیریت بحران به خبرنگار شهر گفت: این سازمان  ۱۰ سال است که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی طرحی را اجرا می کند که بر اساس آن کارشناسان به ساکنان تمام ساختمان های ۶ طبقه به بالاتر و یا بیشتر از ۲۵ واحد یک دستورالعمل ایمنی می دهد.

کلهری افزود: این طرح در سال ۱۳۹۴ بازنگری شد و هم اکنون یک طرح جامع و کامل آموزشی داریم که هدفش ارتقای آمادگی ساکنان ساختمان ها در برابر بحران است. کارشناسان سازمان به اهالی هر ساختمانی در صورت درخواستشان دستورالعمل ایمنی و سایر خدمات آموزشی برای مقابله با بحران را به صورت رایگان ارائه می دهند. برای این کار کافی است مدیر یک ساختمان درخواست خود را در سامانه سازمان مدیریت بحران شهر تهران، ثبت نام ثبت کند و کارشناسان سازمان با بررسی ساختمان دستورالعمل لازم برای مقابله با بحران را ارائه می دهند تا جاهای مناسب ساختمان نصب شود.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  پاسخ به این سوال که چرا مردم از بسته های آموزشی سازمان اطلاعات کمی دارند، افزود: از سال ۱۳۹۶ تمامی اقدامات  در پایگاه اطلاع رسانی سازمان قرار گرفتند. همچنین اپلیکیشن «شهر آماده» که همشهریان می توانند با نصب آن در گوشی خود از خدمات آموزشی سازمان برای ایمنی محل زندگی و کار خود و نیز آموزش برای مواقع بحرانی استفاده کنند. استفاده از این برنامه رایگان است و استفاده از آن را به همشهریان توصیه می کنیم.

کلهری اضافه کرد: بخش آموزشی سازمان مدیریت بحران در دو سال اخیر تلاش کرده است به شکل های مختلف برای آموزش مردم در شرایط بحرانی بسته های آموزشی ارائه دهد از جمله اجرای روزانه برنامه های رادیویی که در رادیو تهران هر روز اجرا می شود و نیز یک برنامه هفتگی تلویزیونی است که آن هم استفاده می شود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 2900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =