بررسی برنامه چهارم شهرداری تهران در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: برنامه چهارم شهرداری تهران در کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر در حال بررسی است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی با اشاره به ارائه برنامه چهارم توسط شهرداری تهران به شورای شهر، گفت: در ابتدا لایحه برنامه چهارم در کمیسیون تلفیق با حضور مهندس چمران و روسای کمیسیون های شورا مطرح شد و هم اکنون کمیسیون عمران و حمل و نقل، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، کمیسیون ایمنی و مدیریت بحران و کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در حال بررسی ابعاد مختلف برنامه چهارم هستند.

وی افزود: در جلسات کمیسیون های تخصصی، ضمن ارائه گزارشی از روند تهیه و تدوین لایحه برنامه چهارم شهرداری تهران، به فراخور هر کمیسیون در مورد مأموریت‌ های شش گانه تخصصی مندرج در این برنامه شامل حوزه «اجتماعی و فرهنگی»، «حمل ونقل و ترافیک»، «خدمات شهری و محیط زیست»، «ایمنی و مدیریت بحران»، «شهرسازی و معماری» و «توسعه مدیریت و هوشمندسازی شهری» و احکام مرتبط با آن توضیحاتی بیان شد.

شهرابی با بیان اینکه اعضای شورای شهر در این کمیسیون ها انتظارات در خصوص برنامه عملیاتی‌و نگاه تحولی و کمیت پذیری احکام و شاخص های قابل سنجش را مطرح کرده اند، تصریح کرد: خوشبختانه ما با اتخاذ نگاه مساله‌محوری تلاش کردیم ضمن توجه جدی به سند الزامات تدوین برنامه چهارم شورای اسلامی شهر تهران، اولویت های ۳۴ گانه شورا در تدوین برنامه، مدنظر قرار داده ایم که امیدواریم با تایید و تصویب شورای شهر، اجرای برنامه عملیاتی چهارم به ارتقای سطح عملکرد شهرداری و در نهایت جلب رضایت شهروندان منتهی شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست اولیه کمیسیون تلفیق در خصوص برنامه چهارم گفت: بر این اساس مقرر شد کمیسیون های تخصصی تا هفتم آذرماه نظرات خود را در مورد برنامه چهارم شهرداری تهران به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارائه کنند و پس از آن کمیسیون برنامه و بودجه نیز در بازه زمانی یک هفته ای، جمع بندی برنامه را به انجام رساند.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: این برنامه پس از جمع بندی در کمیسیون برنامه و بودجه مجددا به کمیسیون تلفیق ارجاع شده و سپس برای تصویب به صحن شورای اسلامی شهر تهران خواهد رفت.

انتهای پیام 

۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 29020

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =