تحقق بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۱ تا پایان مهرماه

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه از بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب، ۳۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان معادل ۴۴ درصد بودجه وصول شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، حبیب کاشانی در یکصد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران منتهی به ۳۰ مهرماه اظهار کرد: در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد معادل ۷۶ درصد بودجه، بیش از ۸ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه ای معادل ۱۶ درصد و ۳ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی معادل ۸ درصد است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب ۳۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان معادل ۴۴ درصد وصول شده است.

وی با بیان اینکه در ایام منتهی به ۳۰ مهرماه ۲۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه ای است، خاطرنشان کرد: از این میزان ۲۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان نقد و ۲۳۳ میلیارد تومان غیرنقد بوده است.

کاشانی با اعلام اینکه قرار بوده ۲۲ هزار میلیارد تومان درآمد شهرسازی داشته باشیم که ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده است، یادآور شد: در جریمه قطع اشجار ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ۱۸۰ میلیارد تومان محقق شده و از برنامه جلوتر هستیم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بخش عملکرد هزینه ای و درآمدی ۴۴ هزار و ۷۸ میلیارد تومان ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: در این بخش درصد جذب نسبت به اعتبار ۳۷ درصد است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه توجه به تذکرات رو به جلو است؛ در سال گذشته در هفت ماه ابتدایی ۲۰ درصد منابع ثبت شده بود و امسال ۳۵ درصد ثبت شده که اتفاق مثبتی است و امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند. بودجه بالغ بر ۵۰ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان است که از این میزان بودجه ۳۵ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان منابع ناپایدار و مابقی پایدار است.

انتهای پیام/

۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 29036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =