بهره‌برداری از پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران

بوستان باغ نظر در منطقه ١٠ و بوستان باغ سبزی در منطقه ١٧ که برای معلولان مناسب‌سازی شده، در پانزدهمین شنبه امید و افتخار افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، طبق وعده شهردار تهران مبنی بر کاهش فاصله شمال تا جنوب و افتتاح پروژه‌های پایتخت در هر شنبه، علاوه بر افتتاح ۲ بوستان باغ نظر و باغ سبزی در پانزدهمین شنبه «امید و افتخار»، پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شهر، طی ۸ ماه گذشته ۲۰۰ کیلومتر از معابر شهر تهران مناسب سازی شده است‌.

بوستان باغ نظر (ویژه مادر و کودک) در منطقه ۱۰ قرار دارد که شامل امکاناتی نظیر ایستگاه تندرستی بزرگسالان، ایستگاه تندرستی ویژه افراد معلول، اتاق مادر و کودک، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، سفره انداز، مسیر تندرستی و ... است.

ساخت این بوستان در منطقه ۱۰ سبب نوسازی و بهسازی بافت محله هفت چنار، ارتقای کیفیت محیط زیست و مقابله با شرایط ناگوار پس از زلزله می‌شود. همچنین با بهره برداری از بوستان باغ نظر، گردشگری و اکوتوریسم در جهت سالم سازی هوای شهر، توسعه پیدا خواهد کرد.

گونه‌های گیاهی کاشته شده در این بوستان شامل زیتون تلخ، توت، توری، یاس هلندی تیژ و قیچی خورده، انارگل، یاس هلندی جنگلی، شمشاد سبز و ابلق، شمشاد قیچی خورده، زرشک قرمز، انواع رز، بوته دائمی و ... هستند.

بوستان باغ سبزی

بوستان باغ سبزی دومین بوستانی است که در شنبه پیش رو به بهره برداری خواهد رسید. این بوستان در منطقه ۱۷ قرار دارد و دارای امکاناتی نظیر آبنما و آبراه، ایستگاه تندرستی بزرگسال، ایستگاه تندرستی ویژه افراد معلول، زمین بازی کودکان، المان‌های ویژه، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال، زمین والیبال، بستکبال و بدمینتون، مسیر بساوایی، زمین چمن مصنوعی و ... است.

نوسازی و بهسازی بافت محله وصفنارد، افزایش سرانه فضای سبز، ارتقای کیفیت محیط زیست، مقابله با شرایط ناگوار پس از زلزله، توسعه گردشکری و پتانسیل جذب ساکنان محلی و بازدیدکنندگان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از جمله اهداف احداث این بوستان است.

همچنین در بوستان باغ سبزی، گونه‌های گیاهی نظیر نارون، زیتون تلخ، توت بلوط خزان پذیر، یاس هلندی تیژ و قیچی خورده، شمشاد قیچی خورده، یاس هلندی، برگ بو، زرشک قرمز و انواع گل فصلی، انواع گیاه پوششی و ... کاشته شده است.

انتهای پیام/

۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 29096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =