جشنواره خرمالوی کن، نمایش هویتی اصیل و متمایز در منطقه ۵ است

پنجمین جشنواره خرمالو کن با حضورو تقدیر از باغداران نمونه و تبریک روز پرستار و همراهی حجت الاسلام والمسلمین قانع امام جمعه کن ، قاسمی رِییس ستاد گردشگری شهرداری تهران، خانواده شهید بزرگوار غفوری، شهردار منطقه ۵ و جمعی از باغداران و اهالی کن برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، پنجمین جشنواره خرمالو کن با حضورو  تقدیر از باغداران  نمونه و تبریک روز پرستار و همراهی حجت الاسلام والمسلمین قانع امام جمعه کن ، قاسمی رِییس ستاد گردشگری شهرداری تهران، خانواده شهید بزرگوار غفوری، شهردار منطقه ۵ و جمعی از باغداران و اهالی کن برگزار شد.

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ گفت:ما بهترین و مرغوبترین شاه توت و خرمالو را در کن داریم که باعث افتخار است و ویژگی مورد اشاره آن حفظ این باغ هاست که توسط باغبانان صورت گرفته است و  از بهترین درختان تنفسی شهر تهران درختان خرمالو است.

او افزود:  بر اساس گزارش همکاران شهرسازی ، ۸۱۸ قطعه باغ در محله کن  وجود دارد ؛ ۱۲۰ هکتار باغ پیوسته و حدود ۱۰۵ هکتار باغ منفصل خرمالو. حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن خرمالو که البته وابسته به میزان بارندگی محصول سالانه داریم جزو دستاورد های کن است که اتفاق خوبی در زمینه صادرات خرمالو است.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه این جشنواره به همت اهالی کن تشکیل شده اذعان داشت: از معتمدین و بزرگان کن و باغداران خوشنام  محله کن و امام جمعه کن تشکر می کنیم و امیدواریم که از این سه روز جشنواره با کمال آرامش بازدید شده و مردم لذت ببرند.

در حاشیه این جشنواره، علاوه بر راه اندازی کاروان خرمالو از میدان صادقیه تا بوستان جوانمردان ، تعدادی از باغ داران نمونه نیز تقدیر شدند . همچنین غرفه هایی برای عرضه خرمالوی کن به صورت مستقیم و دیگر محصولات اهالی کن در محل برگزاری جشنواره برپا شده است و علاقمندان می توانند از امروز به مدت سه روز تا جمعه از این رویداد جذاب در بوستان جوانمردان _ پارکینگ لاله استفاده کنند .

انتهای پیام 

۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
کد خبر: 29129

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =