افزایش صدور پروانه ساخت و ساز در بافت فرسوده منطقه ۱۳ تهران

شهردار منطقه ۱۳ تهران از افزایش تشکیل پرونده ساخت و ساز در بافت فرسوده این منطقه، پیرو ابلاغیه ضوابط خاص ساخت و ساز مسکن و ساختمان در محدوده بافت فرسوده شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر، محمد هادی علی احمدی با اشاره به وسعت ۱۲.۹ کیلومتری بافت فرسوده در منطقه ۱۳ گفت: از مساحت کل منطقه، حدود ۹.۳ کیلومتر مربع را بافت شهری در بر می‌گیرد که از این میزان، ۹۳ هکتار را بافت فرسوده شامل می‌شود که حدود دو درصد از بافت منطقه است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ضوابط خاص ساخت و ساز مسکن و ساختمان در محدوده بافت فرسوده شهر تهران را تصویب و از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است، افزود: در همه بافت‌های فرسوده شهری، واقع در پهنه‌های سکونت (R)، فعالیت (S) و مختلط (M)، که محدوده آن‌ها به تصویب کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده، رعایت ضوابط پهنه بندی، شبکه معابر و مقررات ساخت‌وساز طرح تفصیلی، با لحاظ مفاد این ضوابط الزامی است.

وی با بیان اینکه پیرو ابلاغیه مذکور، تشکیل پرونده برای استفاده از تسهیلات ضوابط خاص بافت فرسوده در این منطقه افزایش یافته است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، حدود ۱۰۵ پلاک پروانه ساختمانی صادر شده که از این میزان، حدود ۳۸ پلاک به بافت فرسوده اختصاص دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 29139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =